بوشهر - مدیر دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی توسط دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی تقوی صبح شنبه در مراسم تودیع و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در زمینه مسائل فرهنگی دارای جایگاه ویژه‌ای است و شاهد همدلی و همراهی خوبی در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به اینکه پیشبرد اهداف فرهنگی نیازمند همدلی و صمیمیت است، تصریح کرد: برگزاری طرح ضیافت اندیشه دانشگاه پیام نور استان بوشهر در مشهد بیانگر یک دغدغه مشترک دینی و انقلابی و هدف‌گذاری مناسب است.

مدیر دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به تلاش قدرت برای تحقق تفکر سکولاریزم و دین‌زدایی از جامعه، تصریح کرد: اخلاق‌زدایی و هنجارزدایی از اهداف این تفکرات است.

وی با اشاره به تاثیرپذیری جوامع اسلامی از هجوم تفکر اومانیزم، بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی در جامعه ما علم و دین پیوند خورده و مسیر جدیدی در پیش گرفته شده است ولی دنیای غرب می‌خواهد این موضوع را تغییر دهد.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به جوانان و دانشجویان نگاه ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: بیشترین دیدارهای مقام معظم رهبری با دانشگاهیان است و توجه خاصی به این قشر دارد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی توسط دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها، افزود: اعتکاف دانشجویی، عزاداری، نشست‌های هم‌اندیشی و . . . از جمله برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها است.

توسعه فعالیت‌های دانشجویی

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر نیز در این آئین با اشاره به نگاه ویژه به فعالیت‌های فرهنگی، اظهار داشت: تعامل بسیار خوبی بین نهاد و انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی وجود دارد.

محمدرضا بحرانی با اشاره به گسترش برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه، خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا زمینه مناسبی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی در سطح دانشگاه فراهم شود.

وی از ایجاد شرایط مناسب برای توسعه فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی در این دانشگاه خبر داد و افزود: تلاش داریم تا بستری مناسب برای فعالیت‌های دانشجویی در این دانشگاه فراهم شود.

ارتقای سطح آگاهی دانشجویان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر با اشاره به وضعیت مناسب برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه پیام نور بوشهر اظهار داشت: کارهای فرهنگی بسیار  خوبی در دانشگاه پیام نور استان بوشهر انجام شده است.

حجت‌الاسلام عباس دشتی اضافه کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و اساتید و دانشجویان در این طرح‌ها مشارکت فعال داشته‌اند که از جمله می‌توان به  استقبال خوب از طرح ضیافت اندیشه اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در دفاتر نهاد استان بوشهر کارهای بسیار خوبی انجام شده است ولی البته نباید به این بسنده کنیم و تعداد بیشتری از اساتید و دانشجویان باید در طرح‌ها شرکت کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر افزود: امسال اساتید و دانشجویان استقبال بسیار خوبی از پیاده‌روی اربعین داشته‌اند و که لازم است اساتید از این فرصت فرهنگی و مذهبی برای ارتقا سطح آگاهی دانشجویان استفاده کنند.

مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان بوشهر نیز با اشاره به اجرای طرح مهندسی فرهنگی اظهار داشت: جامعه در هر کشور تاثیرگذار هستند و اجرای طرح مهندسی فرهنگی از مهمترین برنامه‌های ما بوده است.

حجت الاسلام یوسف جعفری با بیان اینکه تمام دستاوردهای فرهنگی دانشگاه نتیجه همدلی بوده است، اضافه کرد: اعزام فعالین فرهنگی و اجرای طرح ضیافت اندیشه از برنامه‌های فرهنگی ما بوده است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تربیت نسل مومن و انقلابی و ایجاد دانشگاهی انقلابی، افزود: دشمن از دانشگاه انقلابی ترس دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام یوسف جعفری در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور استان بوشهر، حجت‌الاسلام مسعود داستار به عنوان مسئول جدید نهاد معرفی شد.