بوشهر - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: با افتتاح شرکت داروپخش مستقل در استان بوشهر، توزیع دارو در این استان به کمتر از ۲۴ ساعت کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، یحیی رضایی در آیین افتتاح این شرکت افزود: این راه‌اندازی برای استان دستاورد بزرگ و تاثیرگذاری در زمینه توزیع دارو محسوب شده و خدمت بزرگی در ارائه و پخش دارو در استان به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه این اقدام می‌تواند تاثیر به‌سزایی در زمینه خدمات دارویی در استان بوشهر  داشته باشد، تصریح کرد: در گذشته به دلیل نبود انبار ذخیره و پخش دارویی مستقل در استان داروها از استان فارس وارد می‌شده است که با توجه به فاصله این دو استان با مشکلاتی برای تهیه داروها مواجه بوده‌ایم.

رضایی گفت: با افتتاح این انبار هم‌اکنون با کمترین زمان دارو در استان بوشهر توزیع خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از مزیت‌های دیگر راه‌اندازی این شرکت تسریع در رسیدن دارو به بخش خصوصی و بیمارستان‌ها است.

رضایی در ادامه ضمن بازدید از شعبه بوشهر مجموعه داروپخش، افزود: انبار این شرکت یکی از انبارهای دارویی کشور است که از بالاترین استاندارها در زمینه‌ داروهای یخچالی و استانداردهای انبار برخوردار است.

وی افزود: با توجه به اینکه این شرکت داروهای شیمی درمانی، داروهای خارجی، یخچالی و بیمارستانی را توزیع می‌کند می‌تواند نیازهای اساسی هم استانی‌های عزیز در زمینه دارو را تامین کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: به زودی شعبه انحصاری پخش دارو در مرکز شهر بوشهر افتتاح خواهد شد که با راه‌اندازی این شعبه، پخش دارو در شهر و داروخانه‌ها به کمتر از یک ساعت خواهد رسید.