کربلا-کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین طرح «ختم جمعی قرآن مجید» را در طول پیاده روی اربعین اجرا کرده و همچنین برای قدردانی از ۷۵۰ موکب عراقی بسته های فرهنگی در بین آنها توزیع می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اجرای برنامه های فرهنگی با استفاده از پتانسیل بسیار بالای همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی(ع) یکی از برنامه های کمیته های فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین برای ترویج فرهنگ اسلامی و عاشورایی در بین زوار کربلا است.

در همین راستا کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین در این مدت از ظرفیت برگزاری این همایش عظیم و مانور بزرگ شیعیان از سراسر جهان در کشور عراق استفاده و برنامه های فرهنگی را اجرا می کند.

برگزاری طرح «ختم جمعی قرآن مجید» در بین زائران اربعین حسینی

شورای راهبری فعالیت های قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین در راستای ترویج تلاوت و انس با قرآن کریم در بین زائران اربعین، طرح «ختم جمعی قرآن مجید» را برگزار می کند.

براساس این طرح برای ختم جمعی کلام الله مجید جعبه های چوبی حاوی دو بخش جداگانه با عنوان قرائت شده و قرائت نشده شامل صفحات قرآن کریم منقوش به کاور مخصوص تهیه شده است.

در یک بخش این جعبه کل صفحات قرآن کریم به صورت جداگانه قرار دارد و بخش دیگر آن خالی است که زائران می توانند هر صفحه از قرآن را پس از مطالعه در بخش خالی جعبه قرار دهند و از این طریق قرآن کریم را به دفعات متعدد در این سفر زیارتی ختم جمعی کنند.

کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین تعداد ۲۰۰ جعبه قرآنی را تهیه و آنها را با هدف ترویج تلاوت و انس با قرآن کریم در بین زائران اربعین در میان مواکب قرآنی دائر شده در نجف اشرف، مسیر پیاده روی نجف تا کربلا و کربلای معلی توزیع می کند.

حب به علی بزرگترین سرمایه انسان مومن است

حجت الاسلام علی ثمری  استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سلسله سخنرانی ها درجمع زائران اربعین درنجف اشرف تاکید کرد: حضرت علی(ع) درصحنه های مختلف نشان داد که آماده است جان خود را برای دفاع از اسلام و پیامبر اکرم (ص) تقدیم کند.

این استاد حوزه علمیه که در جمع زائران موکب جامعه الحسین مشهد در صحن حضرت فاطمه زهرا(س) سخن می گفت با برشمردن مناقب مولای متقیان امام علی(ع) تصریح کرد: محبت حضرت علی در دنیا و آخرت راهگشا است.

وی با بیان روایتی از امام صادق (ع) افزود: محبت امام علی(ع) بزرگترین سرمایه است و کسی که این محبت را در قلب خود داشته حاضر نیست آن را به هیچ قیمتی از دست بدهد.

اهدای بسته های فرهنگی و معنوی به ۷۵۰ موکب عراقی

کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اهدای بسته های معنوی از موکب های عراقی که در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) هستند، تقدیر می کند.

این کمیته با اهدای بسته های فرهنگی و معنوی به ۷۵۰ موکب عراقی که درمراسم اربعین به زائران حسینی خدمات رسانی می کنند، مراتب تقدیر و تشکر جمهوری اسلامی ایران را ابراز می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی به نمایندگی از کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین در مواکب عراقی حضور و با اهدای لوح تقدیر، یک پرچم مزین به شعار سال اربعین «انی احامی ابدا عن دینی» و یک جلد کلام الله مجید به صاحبان مواکب، از خدمات آنان تقدیر خواهد کرد.

وی در توضیح این طرح با بیان اینکه مردم شریف عراق به ویژه مسؤلان مواکب میزبان اصلی سیل عظیم زائران حسینی(ع) هستند، تصریح کرد: بر همه افراد لازم است زحمات بی منت مردم عراق در خدمت رسانی به زائران را قدر بدانند.