نجف - یکی از اساتید حوزه و دانشگاه معتقد است که محبت به اهل بیت و دشمنی با دشمنان آن‌ها باعث آزادی ملت ایران و عراق شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به عراق، حجت‌الاسلام محمدرضا برادران شامگاه دوشنبه در مراسم عزاداری در مسجد امام علی(ع) نجف اشرف به آثار اجتماعی زیارت اشاره کرد و افزود: اتاق فکر آمریکا و اسرائیل خطرهای زیادی در مسئله زیارت احساس کردند که داعش و گروه‌های تروریستی را علیه شیعیان بسیج کردند.

وی اظهار کرد: اولین فایده زیارت و سلام دادن این است که زیارت، محبت ما را به اهل بیت(ع) بیشتر می‌کند. وقتی تولی و محبت در زیارت ایجاد شد، تبری از دشمنان نیز به وجود می‌آید.

این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه انسان وقتی دوستدار اهل بیت(ع) شد از دشمنان ایشان بدش می‌آید، تأکید کرد: انسان‌هایی که از تولی و تبری برخوردارند انگیزه زیادی برای جهاد دارند.

به گفته وی، یکصد هزار وصیت نامه شهیدان را بررسی کردند که در ۷۰ هزار مورد آن چهار اسم فاطمه، حسین و مهدی(علیهم السلام) و حضرت امام خمینی(ره) وجود داشت.

حجت‌الاسلام برادران با بیان اینکه شیعه انگلیسی یعنی در کنار آمریکا و انگلیس بودن، گفت: به آن‌ها مسجد و ماهواره می‌دهند که فقط از دشمن دیروز تبری کنند. این نوع تولی، خاصیت محبت اهل بیت و زیارت و تبری از دشمنان را ندارد.

وی خطاب به عزاداران حسینی(ع) اظهار کرد: نتیجه تولی به اهل بیت(ع) و تبری از آمریکا و اسرائیل باعث شده ملت ایران و عراق آزاد شوند.

این خطیب برجسته با اشاره به اخوت و برادری میان مردم عراق و ایران اظهار کرد: اگر همه زمین را انفاق می‌کردیم این اخوت بین مردم و عراق به وجود نمی‌آمد.

به گفته وی، این اخوت به برکت مجاهدت‌های شهیدان و تلاش‌های دو ملت ایران و عراق در جنگ علیه داعش به دست آمد.

حجت‌الاسلام برادران اظهار کرد: محصول تولی و تبری باعث شده برادران عراقی در مقابل داعشی‌ها جهاد کنند.

وی گفت: خواسته دشمنان این است که تبری را فقط به آل سعود اکتفا کنیم چون اگر این طور شود، نام آمریکا و اسرائیل از لیست تبری ما حذف می‌شود.