وزیر خارجه مصر در دیدار با همتای لبنانی خود تاکید کرد که قاهره و بیروت شریکانی با آینده ای یکسان هستند و با چالش های مربوط به وضعیت داخلی و خارجی خود مقابله خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، وزرای خارجه لبنان و مصر با یکدیگر دیدار و در خصوص مسائل سیاسی و دوجانبه رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان پس از دیدار با «سامح شکری» همتای مصری خود در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار داشت: انتخاب رئیس جمهور برای لبنان آغاز راه است و امیدوارم علاوه بر تشکیل حکومت در آینده نزدیک، قانون انتخابات نیز تصویب شود و انتخابات پارلمانی برگزار شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مصر یکی از شرکای اصلی است. لبنان با وجود مشکلاتی از جمله تروریسم، پناهندگان و وجود دشمنی ریشه ای در مرزهای کشور پیروز شد و زبان گفتگو بر زبان خشونت فائق آمد. لبنان در سیاست خارجی خود مستقلانه و بر اساس مصلحت کشور عمل خواهد کرد و همچنین به منشور اتحادیه عرب نیز پایبند است.

از سوی دیگر سامح شکری وزیر خارجه مصر نیز در سخنانی تاکید کرد: قاهره و بیروت شریکانی با آینده ای یکسان هستند و با چالش های مربوط به وضعیت داخلی و خارجی خود مقابله خواهیم کرد.

گفتنی است، چند هفته پیش میشل عون پس از حمایت تمامی گروه ها و جریان های سیاسی لبنان، به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد و به بحران دو سال و نیمه لبنان پایان داد.