بوشهر - بلوک زایمانی بیمارستان امیرالمومنین(ع) گناوه پیش از ظهر شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این آئین اظهار داشت: طرح‌های متنوعی در نقاط مختلف استان بوشهر افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است و عملیات اجرایی چندین پروژه نیز آغاز شده است.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: گسترش زایمان طبیعی یکی از برنامه‌های مهم در طرح تحول نظام سلامت بوده است که شاهد افزایش زایمان طبیعی نسبت به سزارین هستیم.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول سلامت فضای مناسبی برای مادران باردار برای داشتن فرایند زایمان طبیعی ایمن و خوشایند ایجاد شده است، افزود: ایجاد اتاق‌های زایمان تک نفره و تخت‌های LDR از اقدامات مهم در راستای ترویج زایمان طبیعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: امروز با حضور وزیر بهداشت بلوک زایمانی بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهر گناوه با اختصاص پنج اتاق تک نفره ویژه زایمان طبیعی به بهره‌برداری رسید.

علیرضا رئیسی اضافه کرد: راه‌اندازی این بلوک و بهره‌برداری از تخت‌های LDR  نقش مهمی در تقویت منزلت زنان دارد و به ارزش‌گذاری مادران منجر می‌شود.

وی افزود: بلوک زایمانی بیمارستان امیرالمومنین(ع) گناوه با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و زیربنای ۴۸۲ متر مربع در مدت هشت ماه احداث شده است.