اردبیل – شهردار اردبیل از آغاز به کار فعالیت پاکبانان اربعین با هدف پاک‌سازی معابر شهر اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید لطف‌اللهیان ظهر یکشنبه در حاشیه مراسم عزاداری روز اربعین در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: طرح پاکبان با هدف جلب مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در تنظیف معابر شهری اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح به مدت دو سال است که با همکاری شهرداری اردبیل و سازمان‌های مردم‌نهاد در رویدادهای مختلف از جمله ایام عاشورا و تاسوعا و اربعین حسینی اجرا می‌شود.

شهردار اردبیل متذکر شد: پاکبانان تعدادی از جوانان علاقه‌مند هستند که در تنظیف معابر شهری به مأموران شهرداری کمک می‌کنند و اقدام آن ها از سوی مردم و مسئولان با استقبال گسترده همراه است.

لطف‌اللهیان با یادآوری فعالیت مثبت و ارزنده پاکبانان در دهه اول ماه محرم افزود: در اربعین حسینی نیز ۵۰ پاکبان در تنظیف معابر عمومی با شهرداری همکاری می‌کنند.

وی خواستار همراهی و همکاری شهروندان با پاکبانان شد و تأکید کرد: در این ایام به دلیل نذورات و احسانات مصرف ظروف یکبار مصرف با افزایش همراه است  و منجر به آلودگی معابر عمومی می‌شود.

شهردار اردبیل متذکر شد: هر قدر شهروندان از ریختن زباله در معابر عمومی خودداری کنند، از زحمات مأموران شهرداری و پاکبان ها کاسته می‌شود و انتظار داریم شهروندان در حفظ بهداشت و نظافت شهری شهرداری را یاری کنند.

لطف‌اللهیان با اشاره به حضور نیروهای شهرداری در مراسم اربعین حسینی از دایر شدن سه ایستگاه صلواتی از سوی شهرداری اردبیل خبر داد و افزود: در ایستگاه‌های صلواتی خدمات و نذورات به مردم شهر ارائه می‌شود.