کرمانشاه- رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از کاهش ۳ درصدی تصادفات فوتی در استان طی ۷ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد مرادی" اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی با رویکرد کاهش حوادث ترافیکی خصوصاً کاهش کشته های تصادفات پس از برنامه ریزی درست و به کار گیری تمامی امکانات و تجهیزات موجود و هم چنین با همت همه همکاران موفق شد از بروز حوادث شدید که غالباً منجر به فوت کاربران ترافیک می شود، جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: با در دستور کار قرار دادن اقدامات پیشگیرانه و با به کارگیری شیوه های مختلف از جمله بهرمندی از تجهیزات هوشمند، برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز و کنترل شبانه روزی این موفقیت حاصل شد که در طول ۷ ماه گذشته تصادف فوتی نسبت به سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته باشد.

این مقام انتظامی ادامه داد: آمار حوادث منجر به جرح نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته و از ۱۳۸۷ مورد تصادف جرحی، ۱۵۳۰ نفر مجروح شدند که این مهم در قیاس با مدت مشابه کاهش ۶ درصدی داشته است.

سرهنگ مرادی گفت: طی ۷ ماهه نخست سال، ۵۹ درصد تصادفات درون شهری در طول روز و ۴۱ درصد در شبانگاه رخ داده است که از این تعداد ۴۲ درصد در خیابان های اصلی، ۴ درصد در تقاطع، ۵ درصد در میادین و ۷ درصد در بزرگراه ها به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه در بررسی علل وقوع تصادفات، عدم توجه به جلو ۲۵ درصد و عدم رعایت حق تقدم ۲۱ درصد نقش داشته است، تصریح کرد: عدم رعایت فاصله طولی نیز به میزان ۵ درصد در وقوع تصادفات دخیل بوده است.

رئیس پلیس راهور استان خاطرنشان ساخت: خودروی سواری به میزان ۸۲ درصد، وانت ۷ درصد و موتورسیکلت ۵ درصد بیشترین وسایل نقلیه دخیل در تصادفات طی ۷ماهه ابتدایی سال بوده اند.

سرهنگ مرادی، بیشترین گروه سنی رانندگان مرد مقصر در ۳۷ درصد تصادفات را گروه سنی ۲۵ – ۳۵ اعلام کرد و افزود: همچنین بیشترین گروه سنی رانندگان زن مقصر در تصادفات نیز مربوط به گروه سنی ۲۵ – ۳۵  است که ۲ درصد مجموع تصادفات را شامل می شود.

وی بیان داشت: این مهم جز با تحت کنترل قرار دادن رانندگان متخلف و کسانی که به طرق مختلف نظم و امنیت را از مردم سلب کرده بودند، محقق نمی شد گفت: با تشدید برخورد با تخلفاتی که زمینه ساز حوادث ترافیکی از جمله عدم رعایت حق تقدم، عبور از چراغ قرمز، سرعت غیر مجاز و عدم رعایت فاصله طولی و ... تلاش شد که اعمال قانون این دسته از رانندگان پرخطر نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد و روند کاهش حوادث به ویژه منجر به فوت و جرح را شاهد باشیم.

این مقام انتظامی ابراز امیدواری کرد؛ با همکاری سایر نهادها و ارگان ها، مشارکت اقشار مختلف مردم و تلاش روز افزون مأموران راهور، روند کاهشی حوادث رانندگی به ویژه تلفات انسانی همچنان ادامه داشته باشد.