کرمانشاه- مدیرروابط عمومی شرکت گاز استان کرمانشاه، از اعمال محدودیت گازرسانی برای بخش صنعتی و نیروگاهی استان برای تامین گاز مورد نیاز بخش خانگی، عمومی و تجاری خبر داد.

امیر مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر، از اعمال محدودیت گازرسانی به بخش های صنعتی و نیروگاهی استان برای تامین گاز بخش خانگی استان خبر داد و گفت: بحث اعمال محدودیت در حوزه گازرسانی به بخش های صنعتی و نیروگاهی یک موضوع هماهنگ شده کشوری از قبل است که در هنگام برودت هوا و فصل زمستان که مصرف گاز در بخش های تجاری، عمومی و خانگی افزایش می یابد اجرا می شود.

وی افزود: از قبل هماهنگی های لازم با نیروگاه ها و صنایع موجود صورت گرفته است که نسبت به تامین سوخت دوم خود اقدام کنند  و سهمیه سوخت دوم برای آنها در نظر گرفته شده تا در چنین مواقعی که با افزایش مصرف در بخش های خانگی و عمومی مواجه هستیم، اعمال محدودیت گازرسانی صورت گیرد.

مدیرروابط عمومی شرکت گاز استان کرمانشاه هدف از این اقدام را تامین گاز مورد نیاز بخش های خانگی، عمومی و تجاری عنوان کرد.

مرادی خاطر نشان کرد: این موضوع را در سال های گذشته نیز به صورت روتین داشته ایم و هم اکنون و امسال نیز با توجه به شدت برودت هوا این اعمال محدودیت انجام شده است تا انشاءالله به سیکلی برگردیم که مصرف در بخش خانگی، تجاری و عمومی تعدیل شده و بتوانیم مجدد به بخش صنعتی و نیروگاهی گازرسانی کنیم.

وی مصرف روزانه گاز در استان را بیش از ۱۳ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت:  دلیل اعمال محدودیت فوق تامین گاز بخش های خانگی، مدارس و تجاری بوده و اولویت ما در بحث گازرسانی با این بخش ها است.

مدیرروابط عمومی شرکت گاز استان کرمانشاه از افزایش بیش از ۲۰ درصدی مصرف گاز طی روزهای اخیر نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد.

وی خطاب به شهروندان کرمانشاهی نیز اعلام کرد در صورت هر گونه مشکل در شبکه گاز و گازرسانی با سامانه ۱۹۴ این شرکت ارتباط برقرار کنند تا رسیدگی شود.