بوشهر - امام جمعه عسلویه گفت: مردم عسلویه خواستار پاسخی منطقی در زمینه کمبودهای درمانی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه ضمن عرض تسلیت رحلت پیامبر گرامی اسلام اظهار داشت: حضرت محمد(ص) دو ویژگی مهم داشت؛ یکی صبر و بردباری و استقامت و پافشاری بر مسیر و عقیده و دیگری اخلاق الهی آن حضرت که اخلاقی جاوید و کامل بود.

وی اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام خیلی‌ها را شیفته اخلاق خود کرده بود، اخلاق او رحمت خداوند بود و لطف خدا شامل آن حضرت شده بود؛ اگر اخلاق نیک او نبود مردم از اطراف او پراکنده می‌شدند.

امام جمعه عسلویه ادامه داد: حضرت ویژگی‌های برجسته دیگری چون پرهیز از خشونت و نرم خویی و مهربانی با مردم روحیه عفو و بخشش و طلب مغفرت کردن برای گناه کاران و مشورت کردن وهمفکری را نیز داشت.

وی با گرامیداشت هفته بسیج، بیان کرد: در دیداری که رهبر انقلاب با بسیجیان داشتند فرمودند بسیج یک حرکت احساسی نیست، بسیج متکی به دانستن فهمیدن است، بسیجی خوب می فهمد، به موقع تصمیم می گیرد و به موقع عکس العمل نشان می دهد، بسیج متکی به بصیرت است.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: بسیجیان باید بصیرت خود را بالا ببرند، تا الان بسیجیان خوب فهمیده‌اند و خوب تصمیم گرفته اند؛ خوب فهمیدن و خوب تصمیم گرفتن و بصیرت داشتن از شاخص‌های مهم یک بسیجی است.

وی افزود: به فرموده رهبری، بسیج همراه با بصیرت است، بسیجی جناحی نیست هرکس درمسیر ولایت است فراجناحی است جناح معنا ندارد فقط یک فکر و یک جناح هست آن هم راه ولایت است.

امام جمعه عسلویه با بیان اینکه بسیج لشکر انقلاب است و در تضاد با این گروه و آن گروه نیست، اضافه کرد: در بسیج هیچ دوگانگی نیست و اگر هم دوگانگی باشد دوگانگی انقلابی و غیر انقلابی است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جذب حداکثری، ادامه داد: هرکس انقلاب را قبول دارد بسیج طرفدار اوست، بسیج در تمام اقشار است و یک شط عظیم جاری در مسیر انقلاب است.

هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه از امروز شهرستان عسلویه میزبان شهدای گمنام است، گفت: این شهدا خوشنام و نام آشنا هستند، امید است میزبان خوبی برای شهدا باشیم و برای شهدا خدمت کنیم و دین خود را به آنان ادا کنیم و در مراسم تشییع و بدرقه شهدا شرکت کنیم، از شهدا کمک و استمداد بگیریم.

وی افزود: حضور ما در مراسم شهدا کمترین ادای دین است، ما به شهدا بدهکار هستیم؛ اگر امروز ایران اسلامی سربلند و با عزت و مقتدر است به خاطر جانفشانی این شهدا است. 

امام جمعه عسلویه ادامه داد: در این هفته شاهد حضور وزیر بهداشت در شهرستان عسلویه بودیم؛ توقع مردم شهرستان از وزیر بیشتر از این بود که اتفاق افتاد.

وی با تاکید بر اینکه باید وزیر پاسخگو باشد، تصریح کرد: در مورد کمبودهای بهداشتی درمانی شهرستان باید منطقی و قابل قبول پاسخگو باشند؛ شما وزیر هستید، شما باید کمک کنید و حرف شما باید مایه امید ودلگرمی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سخنران قبل از خطبه ها سرهنگ تمیمی نیا جانشین سپاه عسلویه بودند که به مناسبت هفته بسیج سخن گفت. در پایان از بسیجیان تقدیر شد.