زنجان- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان گفت: در حال حاضر اطلاعات ۵۰۰ مبلغ در سامانه سجام تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان ثبت شده است.

حجت الاسلام فیروز علی خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر به سامانه  سجام اشاره کرد و افزود: آزمون هایی که در سازمان تبلیغات اسلامی انجام می شود در راستای سامانه سجام است که اطلاعات و سطح تحصیلات و رتبه بندی مبلغین و توان شان مشخص می شود.

وی اظهار کرد: تاکنون اطلاعات ۵۰۰ مبلغ  خانم و آقا در سامانه سجام  تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان ثبت شده است و اطلاعات ۲۰۰ مبلغ هم در صورت موفقیت در آزمون با دریافت کد، کد دائمی دریافت کرده و در سامانه ثبت می شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان با بیان اینکه اطلاعات مبلغین با انجام آزمون انجام می شود، گفت: مبلغین در آزمونی که شرکت می کنند رتبه بندی شده و اطلاعات تحصیلاتی و توان شان در سامانه ثبت می شوند. 

خسروی تاکید کرد: مبلغین  با قبولی در آزمون  به شبکه تبلیغی ورود پیدا می کنند و توان سنجی اتفاق می افتد تا رتبه تبلیغ مشخص شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰۰ مبلغ و مبلغه در سامانه شبکه تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان برای اعزام به منظور فعالیت های تبلیغی ثبت  شده است.

خسروی  با اشاره به اینکه بیش از دو سال از عمر راه اندازی سامانه سجام می گذرد، افزود: این سامانه در راستای ساماندهی مبلغان مردم و زن راه اندازی شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان با بیان اینکه این آزمون برای افرادی که از حوزه علمیه فارغ التحصیل و به سازمان تبلیغات اسلامی معرفی شده اند برگزار شده است، گفت: این افراد در سامانه سجام ثبت نام می شوند و این آزمون برای بانوان و آقایان مبلغ براساس طی تیرماه سال جاری برگزار شد.

خسروی تاکید کرد: افرادی که در این آزمون قبول می شوند با دریافت کدی در سامانه سجام می توانند ورود کرده و ثبت نام کنند و افرادی که موفق نشوند دوباره در کلاس هایی شرکت می کنند تا برای دوره های بعدی آماده شوند و ورود به منبر و احکام و نحوه خطبه و حدیث  و مدیریت مجلس انجام می شود.