هلاکت یک نظامی سعودی به دست تک تیراندازان یمنی در «جیزان» و حمله موشکی به قایق های ائتلاف متجاوز سعودی از جمله اخبار و تحولات یمن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، یک نظامی سعودی روز یکشنبه در عملیات تک تیراندازان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در غرب مثعن واقع در جیزان به هلاکت رسید.

پیش از این نیز شماری از نظامیان و مزدوران سعودی در بمباران توپخانه ای تجمعات آنها در «الطوال» و «الجوازات» جیزان کشته و زخمی شده بودند. همچنین روز شنبه نیز یک نظامی سعودی در السرداح جیزان توسط تک تیراندازان یمنی به هلاکت رسید.

از سوی دیگر یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن شامگاه یکشنبه تجمع قایق های نظامی ائتلاف سعودی را در سواحل بخش ذباب در نزدیکی باب المندب واقع در استان تعز هدف قرار داد.

یگان موشکی نیروهای یمنی روز شنبه نیز پس از رصد دقیق، ۵ قایق جنگی ائتلاف متجاوز سعودی را با موشک های کاتیوشا در مقابل سواحل مثلث العمری در بخش ذباب هدف قرار داده بود.

ائتلاف متجاوز سعودی اخیرا همزمان با ورود نظامیان آمریکایی به شهر عدن در جنوب یمن به حملات هوایی خود به ساحل غربی این کشور شدت بخشیده است.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین روز یکشنبه دو زره پوش مزدوران سعودی را در بخش نهم واقع در شمال شرقی استان صنعاء منهدم کردند.

لازم به ذکر است که عربستان سعودی نزدیک به دو سال است با همراهی چند کشور عربی وابسته به خود تجاوز به یمن را آغاز کرده است. در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارت های زیادی نیز به زیرساخت های این کشور وارد شده است.