اردبیل – رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل خواستار مشارکت چهره‌های فرهنگی اردبیل در مدیریت موزه شهرداری این شهر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ذکی اله خوشبخت ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی عملیات عمرانی پروژه عمارت شهرداری اردبیل تصریح کرد: یکی از اقدامات قابل‌توجه شهرداری اردبیل در معرفی پیشینه تاریخی شهر ایجاد اولین موزه شهرداری اردبیل است.

وی افزود: این اقدام می‌تواند زمینه مشارکت جمعی تمامی دستگاه‌های فرهنگی برای معرفی سابقه درخشان تاریخ و فرهنگ این شهر را موجب شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با تأکید به استفاده بهینه از ظرفیت موزه شهر افزود: لازم است تعریف ویژه برای این مجموعه داشته باشیم و کارشناسان فرهنگی نیز در استفاده بهینه از این مجموعه نظرات خود را مطرح کنند.

خوشبخت بابیان اینکه موزه شهر می‌بایست از صرف جمع‌آوری اشیا در یک محل خاص فراتر برود، ادامه داد: در مدیریت این مجموعه نیز لازم است هیئت‌امنایی از چهره‌های فرهنگی شهر تشکیل شود.

وی به ضرورت استفاده از تجهیزات دیجیتالی و سیستم‌های الکترونیکی در موزه تأکید کرد و گفت: در واقع موزه شهر باید بتواند از حداقل تجهیزات روز موزه‌های موفق برخوردار باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل به حمایت شورای شهر از بهره‌برداری و تجهیز موزه شهر اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود کارشناسان فرهنگی نیز در این خصوص شهرداری را یاری رسانند.