هفته‌ای که گذشت یکی از کم خبرترین هفته‌ها برای حوزه کتاب بود که تنها خبرهایی استانی از فارس و همچنین پیام تسلیت وزیر ارشاد به خاطر سانحه قطار مشهد تبریز را در بر می‌گیرد.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ: گزارش هفتگی کتاب در این هفته را در حالی آغاز می‌کنیم که یکی از کم خبرترین هفته های سال در حوزه کتاب را پشت سر گذاشته‌ایم. این کم خبری همان طور که می توان حدس زد، به دلیل تعطیلی‌های میان هفته به مناسبت ایام عزارداری پایانی ماه صفر بود.

بنابراین گزارش این هفته تنها ۴ خبر مهم در حوزه کتاب دارد که یکی از آن‌ها پیام تسلیت وزیر ارشاد به دلیل برخورد دو قطار خط مشهد تبریز و کشته شدن جمعی از هموطنان‌مان است.

این گزارش همچنین دو خبر از استان فارس و شهر شیراز را در خود جا داده است که در ادامه آن‌ها را می خوانیم:

پیام تسلیت وزیر ارشاد به خاطر برخورد دو قطار

اولین روز این هفته، سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی، حادثه برخورد دو قطار و درگذشت هموطنانمان را تسلیت گفت.

روز جمعه ۵ آذر دو قطار مسافربری در مسیر مشهد_ تبریز با یکدیگر برخورد کردند که این حادثه منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنان شد و وزیر ارشاد هم در کنار دیگر مسئولین کشور، پیام تسلیتی در این باره منتشر کرد.

بازدید صالحی از کتابفروشی ۱۲۷ ساله شیراز

یکی از خبرهای روز شنبه این هفته، بازدید معاون فرهنگی وزارت ارشاد از یک کتابخانه ۱۲۷ ساله در شهر شیراز بود.

به این ترتیب، سید عباس صالحی از کتابفروشی محمدی در شیراز بازدید کرد و با بهنام محمدی مدیر کتابفروشی و نسل چهارم از این خاندان که به ادراه این کتابفروشی می‌پردازد، به گفت‌وگو پرداخت.

افتتاح نمایشگاه کتاب استان فارس

همان طور که اشاره شد، این گزارش دو خبر مربوط به استان فارس را در بر می گیرد. خبر دوم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان فارس در شیراز بود. به این ترتیب این نمایشگاه روز یکشنبه ۷ آذر در محل نمایشگاه های بین المللی شیراز افتتاح شد.

معرفی برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «پدرعشق وپسر»

آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «پدرعشق وپسر» با حضور مریم نشیبا در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. این خبر مربوط به هفته گذشته بود که گزارش آن روز شنبه این هفته منتشر شد. در این برنامه ۲۰ برگزیده مسابقه مذکور معرفی شدند.