بوشهر - امام جمعه خارگ با تاکید بر لزوم گازرسانی به جزیره خارگ، گفت: زیبنده جزیره خارگ نیست که این مدارس فرسوده و دو شیفت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی کمالی ظهر سه‌شنبه در دیدار با نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ در مجلس اظهار داشت: مجلس در راس امور است، روز مجلس را تبریک عرض می‌کنیم، توفیقی است برای ملت ایران دموکراسی و شما از طرف مردم انتخاب شده‌اید.

وی افزود: جزیره خارگ یک جزیره کوچک است ولی مشکلات بسیار بزرگی دارد و اکثر این مشکلات ساختاری است و باید ساختار به صورت ویژه ترمیم شود. 

کمالی تصریح کرد: در زمان استانداری دکتر سالاری در استان بوشهر نگاه ویژه‌ای به جزیره خارگ صورت گرفته است؛ در بحث درمان اقدامات خوبی صورت گرفته و آمبولانس هوایی در استان بوشهر راه‌اندازی شده است و خدمات بی‌منت به مردم شریف استان بوشهر ارائه می‌دهد.

امام جمعه خارگ با اشاره به دیدگاه مثبت استاندار بوشهر نسبت به جزیره خارگ افزود: مدیران کل استان باید دنباله‌رو راه استاندار در حل مشکلات جزیره خارگ باشند. 

وی تصریح کرد: زیبنده جزیره خارگ نیست که مشکل بیکاری داشته باشند و باید وزیر نفت در این زمینه کمکی به اهالی خارگ داشته باشد و این مشکل رفع شود.

کمالی گفت: طرح جامع یکی از مشکلات اساسی جزیره خارگ است که بعضی‌ها چوب لای چرخ این طرح گذاشته‌اند و اعمال نفوذ می‌کنند که این طرح انجام نشود؛ عوارض حق قانونی است و باید این عوارض پرداخت شود. این دو مشکل در جزیره خارگ حل نخواهد شد و شما به‌عنوان نماینده مردم خارگ این مشکل را در تهران حل کنید. 

وی افزود: بحث مالکیت املاک حق مسلم مردم است و باید به آنها داده شود؛ مشکلات کهنه شده خارگ به همت بلند شما انشالله حل شود.

امام جمعه خارگ ادامه داد: کارت‌های بومی مردمان خارگ با مشکل مواجه شده است؛ این کارت قرار بوده خدماتی باشد ولی این موضوع از استانداری و بخشداری خارج شده است و جاهای دیگر اعمال فشار می‌شود و به بهانه امنیت دارند مردم را از جزیره خارگ بیرون می‌کنند.

وی تصریح کرد: وزیر نفت اعلام کرده است که کل کشور گاز کشیده شده است ولی نمیدانم چه مشکلی هست که جزیره خارم گاز کشی نمی‌شود.