بوشهر - کارگاه آموزشی آینده‌پژوهی جمعیت به همت دفتر امور بانوان و بسیج اداری جابر بن حیان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مرکز بهداشت شهرستان و همکاری سازمان بسیج کارکنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نهادینه شدن فرهنگ تک‌فرزندی در جامعه می‌تواند اثرات منفی بسیاری بر جامعه تحمیل کند که در بلندمدت میانگین سن جامعه را افزایش می‌دهد. 

آزیتا انارکی افزود: در شرایط و زمان خاصی، کشور نیازمند کنترل افزایش جمعیت بود ولی امروزه باید از فرهنگ فرزند کم و تک‌فرزندی عبور کرد تا حضور جوانان، جامعه ایران را به جامعه‌ای جوان، پویا و با تحرک تبدیل کند.

وی تصریح کرد: متأسفانه جامعه به سمت فرزند کمتر می‌رود و این امر تا جایی مهم است که مقام معظم رهبری نیز نگرانی‌های خود را از این بابت اعلام کرده‌اند.

انارکی با تأکید بر اثرات منفی ازدواج‌های منجر به طلاق افزود: یکی از مسائلی که در افزایش جمعیت نقش مؤثری ایفا می‌کند، ازدواج‌های آگاهانه است زیرا ازدواج‌هایی که به جدایی منجر می‌شود، در کاهش جمعیت تأثیر بسیاری خواهد داشت.