جهرم- فرماندار ویژه شهرستان جهرم از فعالیت ۱۷ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد و فناوری این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا صحرائیان بعد از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت هفته  پژوهش و فناوری  بر تقویت همکاری میان حوزه‌های پژوهش و فناوری به صورت کاربردی و عملی برای رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷ شرکت دانش بنیان توسط جوانان پژوهشگر در جهرم فعالیت دارند، افزود: باید زمینه حضور  علاقهمندان و صاحبان فکر و اندیشه در حوزه‌های پژوهشی با هدف ارتقا شاخص‌های علمی و توسعه همه جانبه استان را فراهم کرد.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم به لزوم اتخاذ رویکرد تجاری سازی در مراکز رشد تاکید کرد و گفت: با تحقق این مهم علاوه بر پژوهش‌های کاربردی زمینه برای رفع مشکلات و ایجاد اشتغال پایدار فراهم می‌شود.

صحرائیان با بیان اینکه در خصوص توسعه پایدار در دانشگاه جهرم کارهای خوبی انجام شده است، اظهارداشت: ایجاد مرکز آپا در دانشگاه جهرم و تفاهم نامه با شرکت اتریشی برای ساخت نیروگاه گازی از جمله این موارد است.

وی با اشاره به اینکه زمین و مجوز ساخت این نیروگاه توسط دانشگاه جهرم تامین و ساخت و تجهیز آن نیز بر عهده شرکت اتریشی است، گفت: این امر موجب تامین برق و ایجاد درآمد پایدار برای دانشگاه جهرم می‌شود تا از محل فروش برق به وزارت نیرو و شرکت توانیر بخشی از هزینه‌های جاری را تامین کند.