اردبیل – رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: ۱۷ شرکت دانش‌بنیان در قالب تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان فعال شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالقیوم قلی پوری شامگاه سه‌شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی استان اردبیل تصریح کرد: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فعال‌سازی سه هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ۵۰ شرکت سهمیه استان اردبیل است.

وی افزود: با وجود فعال‌سازی ۴۳ واحد فناوری تنها ۱۷ شرکت دانش‌بنیان در استان فعال شده است و این در حالی است که ۸۰ شرکت دانش‌بنیان در سامانه درخواست مجوز ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان متذکر شد: یکی از عمده دلایل ناتوانی شرکت‌ها در اخذ مجوز نحوه ارزیابی شرکت‌ها است که به صورت غیرحرفه‌ای انجام می‌شود.

قلی پوری تأکید کرد: هر چند پارک علم و فناوری استان و به تبع شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا است اما انتظار می‌رود مسئولان در نحوه ارزیابی شرکت‌ها تصمیم عاجل اتخاذ کنند.

وی با اذعان به اینکه شرکت دانش‌بنیان برخوردار از ایده نو  و فناوری است و همچنین ارزش‌افزوده دارد، ادامه داد: در واقع ایده شرکت دانش‌بنیان توسط افراد عادی قابل‌فهم نیست و توسط متخصصان نیز نمی‌تواند کپی‌برداری شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان با تأکید به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از زمینه‌های مهم ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، خواستار رفع مشکلات اخذ مجوز توسط شرکت‌ها شد.