مسئول برگزاری همایش «آثار برگزیده جشنواره های تئاتر استان ها» اظهار کرد که هدف از این همایش تعامل گروه های شهرستانی با یکدیگر و معرفی آثار به مخاطبان و تماشاخانه های خصوصی تئاتر تهران است.

اتابک نادری در آستانه برگزاری همایش «آثار برگزیده جشنواره های تئاتر  استان ها» درباره اهداف این همایش و گردهمایی به خبرنگار مهر گفت: هدف ما این است که با حضور کارهای برگزیده استان ها و رؤسای انجمن های استان در یک گردهمایی، حرکات آموزشی و تبادل نظر اتفاق بیفتد. ما در این همایش کارگاه های آموزشی «مهندسی صدا در صحنه» و «بازاریابی و مدیریت هنری» را برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: دیدار هنرمندان و رؤسای انجمن هنرهای نمایشی استان ها با صنف تماشاخانه های خصوصی تهران و بازدید از آنها باعث شکل گیری تعامل بیشتر این هنرمندان و معرفی آثارشان به تماشاخانه های خصوصی تهران است.

مدیر امور استان های اداره کل هنرهای نمایشی با بیان اینکه مجموعا ۶۰ کار از ۳۲ استان و منطقه ویژه قشم در همایش «آثار برگزیده جشنواره های تئاتر استان ها» مورد بازبینی قرار می گیرند درباره چرایی بازبینی فیلم آثار توضیح داد: هدف ما این است که با حضور کارگردان های آثار و به شکل شورایی فیلم آثارشان مورد بازبینی قرار گیرد زیرا در سنوات گذشته کارگردان ها می گفتند که توضیحاتی را در خصوص اجرای آثارشان دارند که مجال ارائه حضوری این توضیحات وجود نداشت. ضمن اینکه این روند باعث می شود رؤسای انجمن هنرهای نمایشی استان ها بتوانند کار هنرمندان دیگر استان ها را ببینند و برای اجرای این آثار در استان های دیگر رایزنی و تعامل شکل بگیرد.

نادری اظهار کرد: ما در بودجه سال ۹۵، مبلغی را برای طرح «همواره تئاتر» اختصاص داده ایم که به اجرای کارهای برگزیده استان ها در شهرهای استان های دیگر تعلق می گیرد و مبلغی حدود ۴ تا ۶ میلیون تومان می شود. گروه های تئاتر شهرستان ها می توانند تا پایان سال مالی، از این امکان حمایتی بهره مند شوند که در همایش «آثار برگزیده جشنواره های تئاتر استان ها» تعامل برای اجرای آثار در استان ها دیگر انجام می شود.

مسئول همایش «آثار برگزیده جشنواره های تئاتر استان ها» با اشاره به اینکه این همایش فرصتی برای معرفی تئاتر استان های مختلف به مخاطبان تهرانی است، افزود: قرار است در ایام برگزاری همایش، غرفه ای در خانه هنرمندان برپا باشد که هر روز و در زمانی مشخص، رؤسای انجمن های نمایشی استان های مختلف با حضور در این غرفه به معرفی فعالیت ها، آثار و چهره های تئاتری استان خود به مخاطبان تهرانی بپردازند.

مدیر امور استان های اداره کل هنرهای نمایشی برگزاری نشست هایی برای معرفی بازار تئاتر به هنرمندان و رؤسای انجمن های هنرهای نمایشی استان های شرکت کننده در همایش را از دیگر برنامه های مدنظر این گردهمایی تئاتری ذکر کرد.

همایش «آثار برگزیده جشنواره های تئاتر استان ها» از روز شنبه ۱۳ آذرماه در مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود.