عضو هیات انتخاب فیلم‌های کوتاه دهمین جشنواره «سینما حقیقت» معتقدست حضور فیلمسازان جوان از تحولی جدید در سینمای مستند خبر می‌دهد.

مهدی بوستانی عضو هیات انتخاب فیلم‌های کوتاه دهمین جشنواره «سینما حقیقت» درباره آثاری که به عنوان هیات انتخاب دیده و از بین آنها آثار را به بخش مسابقه معرفی کرده‌اند به خبرنگار مهر گفت: آثار مختلفی به دبیرخانه جشنواره رسیده بود که در نهایت هیات انتخاب آثاری را برای حضور در جشنواره انتخاب کردند که بتوانند در ذهن مخاطب باقی بمانند؛ آثاری که از تاثیرگذاری بسیاری در حوزه مستند برخوردارند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در این دوره از جشنواره رخ داده حضور استعدادهای جوان با آثار بسیار متفاوت است که می تواند از تحول در عرصه مستندسازی خبر دهد. فکر می‌کنم باید از چنین فرصتی استفاده کرد و با مدیریت این تحول، قدم‌های خوبی برداریم.

این مستندساز با اشاره به اینکه جشنواره «سینما حقیقت» به مستندسازی در کشور اعتبار می بخشد، تاکید کرد: فیلم هایی که در این دوره از جشنواره به نمایش گذاشته شد، چشم انداز و افق روشنی را برای سینمای مستند کشورمان نشان می دهند. این جشنواره بعد از گذشت ۱۰ دوره تبدیل به فضایی شده که در آن می توان شاهد مستندهای معتبر بین المللی و خوش ساخت بود و این مساله از دستاوردهای «سینما حقیقت» است.

وی که مستند «گلاب به رویتان» را در بخش مرور بر سینمای کرمان این دوره از جشنواره «سینما حقیقت» دارد، گفت: متاسفانه یکی از مهمترین مشکلات مستندسازان در کشور نبود شرایط مناسب برای اکران و یا نمایش این آثار در شبکه نمایش خانگی است. متاسفانه سیاست‌های تلویزیون هم در زمینه نمایش آثار مستند بسته است این درحالی است که در دنیا، تلویزیون مهمترین نقش را برای نمایش فیلم های کوتاه و مستند دارد. ما در ایران چنین فضایی نداریم و تلویزیون در این سال ها حمایت کافی از مستندسازان نداشته است.

بوستانی در پایان با اشاره به اینکه به عنوان عضوی از هیات انتخاب جشنواره «سینماحقیقت» به دنبال انتخاب آثار بر اساس نام سازنده‌شان نبوده است، گفت: تجربه ثابت کرده است که دیدن مستند افرادی که به دور از حاشیه ها و خبرسازی ها بوده اند همیشه باعث شگفتی ام شده اند، به همین دلیل تنها به دنبال دیدن آثار جنجالی از افراد سرشناس نیستم.