ساوه- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از تخصیص ۲۰۰۰میلیارد تومان اعتبار برای گسترش، تجهیز و بهبود وضعیت حمل و نقل ریلی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت صبح پنجشنبه در بازدید از بخشی از خط راه آهن تهران-سنندج که در شهرستان ساوه قرار دارد، اظهار داشت: در سال ۹۶، تخصیص اعتبار لازم برای راه آهن کشور یکی از اولویت های دولت است.

وی افزود: مجموعا ده هزار میلیارد تومان برای بخش های راه آهن، محیط زیست و فاضلاب کشور در نظر گرفته شده که از این میزان، دو هزار میلیارد تومان به بخش ریلی اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان ساخت: تکمیل راه آهن غرب کشور برای دولت از اهمیت ویژه برخوردار بوده، به طوری که اعتبارات قابل توجهی برای تکمیل آن اختصاص یافته است.

حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ساوه با استقبال استاندار مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان همراه بود.

محمد باقر نوبخت در جریان بازدید از خط ریلی تهران-سنندج در ساوه توقف و از ایستگاه راه آهن این شهرستان بازدید کرد.

گفتنی است راه آهن تهران- همدان-سنندج به طول ۴۲۰کیلومتر با هدف ایجاد کوتاهترین مسیر ریلی بین این سه شهر و پس از آن اتصال به مسیر راه آهن سمنگان - کرمانشاه و در ادامه تا مرز خسروی و راه آهن کشورهای همسایه احداث می شود که با احداث و تکمیل این مسیر، کریدور ریلی شرقی- غربی کشور برقرار می شود.