سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حادثه آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی در شرق پایتخت خبر داد و گفت: حادثه تلفات جانی نداشت.

سید جلال ملکی  در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزییات مهار شعله های آتش در این حادثه گفت: ساعت ۱۳:۴۵ حادثه آتش سوزی واقع در  خیابان تهرانپارس، خیابان ۱۸۰ به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اعلام شد و نیروهای ۳ ایستگاه به همراه نرده بان هیدرولیک، تشک نجات و خودروی تنفسی به محل اعزام شدند. 

وی ادامه داد: حریق در واحد ۶۵ متری طبقه دوم ساختمان ۵ طبقه رخ داده بود. بی درنگ آتش نشانان به دو گروه تقسیم و گروهی مشغول اطفا حریق شده و گروهی دیگر کار نجات ساکنان ساختمان را آغاز کردند.

وی افزود: با استقرار آتش نشانان، واحد مذکور کاملا شعله ور و آتش در حال سرایت به واحدهای کناری و فوقانی بود که نیروها به سرعت عملیات اطفا را آغاز کردند.

ملکی بیان کرد: دود بسیار غلیظی ساختمان را فرا گرفته و ۱۰ نفر از ساکنان در میان دود و آتش محبوس شده بودند. گروهی از آتش نشانان برای خاموش کردن حریق، خود را به کانون آتش سوزی رسانده و گروهی دیگر موفق به خارج کردن ۱۰ نفر از محبوس شدگان شدند.

ملکی افزود: یک یا دو نفر از ساکنان دچار دودگرفتگی شدند که با تحویل به عوامل اورژانس و تخلیه دود ساختمان محل ایمن سازی شد.علت وقوع این حادثه از سوی کارشناسان علت یاب سازمان در دست بررسی است