با وجود اینکه خبرگزاری مهر هیچ نقل قول مستقیمی را از سوی آیت الله اراکی مبنی بر دعوت از طالبان به کنفرانس وحدت اسلامی منتشر نکرده است، رسانه های سعودی ـ قطری این موضوع را به مهر منتسب کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه های سعودی ـ قطری حامی صهیونیسم و تروریسم تکفیری بار دیگر با انتشار اخبار دروغین و خلاف واقع، سعی کردند آدرس غلط دیگری به افکار عمومی بدهند.

بر اساس این گزارش، چندی پیش شبکه های سعودی ـ قطری «العربیه» و «القدس العربی» که به اتخاذ رویکردهای ضد ایرانی از یک سو و حمایت تمام قد از تکفیریها و صهیونیسم از سوی دیگر شهره هستند، در خبری دروغین و بی اساس مدعی شدند: خبرگزاری مهر به نقل از «آیت الله محسن اراکی» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اعلام کرده که ایران از گروه طالبان برای مشارکت در کنفرانس وحدت اسلامی رسما دعوت به عمل آورده است!!

انتشار این خبر در واقع بر اساس توهمات ذهنی مدیران شبکه‌های سعودی ـ قطری «العربیه» و «القدس العربی» و به صورت کاملا مغرضانه صورت گرفته است. این دو شبکه حامی تروریسم با انتساب خبر دروغ خود به خبرگزاری مهر به عنوان یکی از خبرگزاری های مطرح ایرانی در تلاش بودند که هضم و باور آن را برای مخاطبان تسهیل کنند.

متن اظهارات آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در خصوص طالبان و حضور آن در کنفرانس وحدت اسلامی هیچ شباهتی به آنچه که رسانه های تغذیه شونده از دلارهای نفتی سعودی ـ قطری منتشر کرده و آن را در اقدامی غیرحرفه‌ای به خبرگزاری مهر منتسب کردند، ندارد.

واقعیت این است که شبکه‌هایی نظیر «العربیة»، «الجزیرة» و «القدس العربی» و دیگر شبکه های مورد حمایت سعودیها و صهیونیست‌ها که سابقه طولانی در حمایت از داعش در عراق و سوریه، القاعده در یمن و پاکستان و بوکوحرام در کشورهای آفریقایی و سایر گروه های تروریستی در سراسر جهان دارند، امروز عزم خود را جزم کردند تا اینگونه القاء کنند که جمهوری اسلامی ایران هم‌پیمان گروه طالبان در افغانستان است؛ و برای آنها تفاوتی ندارد که اهداف سیاسی و مغرضانه‌شان از طریق انتشار اخبار دروغین محقق شوند.

همانگونه که در اظهارات آیت الله اراکی آمده است، جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند تا با طیف غیر افراطی طالبان ارتباط برقرار کند تا بدین طریق ضمن تبیین حقیقت اسلام ناب محمدی (ص) برای این طیف، زمینه تغییرات در رفتارهای غلط این گروه در افغانستان را فراهم آورد.

در هر صورت، به نظر می رسد که شبکه های سعودی ـ قطری بازتاب دقیق اظهارات آیت الله اراکی در خصوص طالبان را بر خلاف منافع کلان حامیان مالی و سیاسی خود دانسته و درست به همین دلیل، توهمات خود را از زبان وی به خبرگزاری مهر منتسب کردند.