گردهمایی دانشمندان جهان اسلام به میزبانی جایزه مصطفی(ص) و دانشگاه پوترا مالزی(UPM)، امروز ۲۹ آذر با حضور ۲۵۰ محقق حوزه نانو و ۳۰ دانشمند برجسته جهان اسلام در دانشگاه پوترای مالزی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع­ رسانی جایزه مصطفی(ص) طراحی نشست‌های تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی (STEPP) از جمله ابزارهای ایجاد ظرفیت‌های جهانی برای دانشمندان مسلمان و ترویج علم در جهان اسلام است که نخستین دوره آن همزمان با هفته مراسم اعطای جایزه مصطفی(ص) در سال گذشته و با همکاری فرهنگستان علوم،‌  دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه تهران برگزار شد.

 دومین نشست «استپ» با حضور دانشمندان برجسته جهان اسلام از امروز در دانشگاه یوپی ام مالزی آغاز شده است و تا سوم دی­ ماه ادامه خواهد داشت. در این نشست حدود ۲۵۰ محقق حوزه نانو حضور می یابند.

نشست استپ در مالزی با همکاری وزارت علوم کشور مالزی، بیش از ۳۰ دانشمند برجسته جهان اسلام در حوزه نانو از ۱۲ کشور در این نشست حضور دارند.

 سازمان‌های مطرح علمی بین‌المللی مانند کامستک،‌ آکادمی علوم آفریقا،‌ آکادمی علوم مالزی،‌ فرهنگستان علوم جهان اسلام،‌ ستاد ویژه توسعه فناوری نانو،‌ بنیاد ملی نخبگان و نهادهای مختلف علمی دیگر با دعوت از دانشمندان جهت حضور در نشست در برگزاری نشست علمی «استپ» با دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) همکاری داشته­ اند.