یزد ـ استاندار یزد با اشاره به فرهنگ بالای مشارکت در استان یزد گفت: فرهنگ اهدای خون نیز با مشارکت بالای مردم در یزد نهادینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی چهارشنبه شب در افتتاحیه سی و دومین اجلاس مدیران انتقال خون سراسر کشور که به میزبانی یزد برگزار شد، اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در استان یزد، موضوع اهدای خون در استان یزد یک مسئله حل شده است و نگرانی در مورد آن وجود ندارد زیرا این امر به یک فرهنگ در استان یزد تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: فرهنگ مشارکت در میان مردم یزد بالا است و در زمینه اهدای خون نیز مردم یزد درخشش خوبی داشته اند.

میرمحمدی تصریح کرد: البته اقدامات انتقال خون به اهدای خون منحصر نشده و این سازمان در زمینه تولید فرآورده های خونی پیشرفت های بسیار خوبی داشته است.

وی از سازمان انتقال خون به عنوان یک سازمان امدادی یاد کرد و افزود: سازمان انتقال خون در حوزه های تخصصی تولید فرآورده های خونی گام های بزرگی برداشته که قابل توجه است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون یک سازمان مردمی است، بیان کرد: هرچه سهم سازمان انتقال خون بارزتر باشد، احساس مسئولیت در مردم همچنین خدمت رسانی این سازمان به مردم بیشتر خواهد شد.

وی همچنین از انتقال خون به عنوان یک سازمان امدادی یاد کرد و افزود: اگر دستگاه های امدادرسان در کنار یکدیگر قرار گیرند، خدمت رسانی آنها نیز به نحو شایسته تری انجام خواهد شد.

به گزارش مهر، مدیران انتقال خون استان‌های سراسر کشور به مدت دو روز به میزبانی یزد، سی و نهمین اجلاس کشوری خود را برگزار می کنند.