ساری - دبیر جشنواره سراسری نمایش های سنتی سیاه بازی کشور گفت: جشنواره نمایش های سیاه بازی از ۶ دیماه به مدت چهار روز در استان اجرا می شود.

محمد جونیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از روزدوشنبه  ۶ دی ماه ۹۵ به مدت چهار روز میزبان سومین جشنواره نمایش های سیاه بازی در ساری برگزار می شود و در این جشنواره بیش از ۱۵۰ هنرمند جوان و پیشکسوت از استان های مختلف و کارگردانان و بازیگران جوان حضور خواهند داشت.

دبیر جشنواره افزود: پس از فراخوان که ما اعلام کردیم از ۲۰ استان کشورمان و ۲۷ شهرستان ۴۷ اثر نمایشی به دبیر خانه دائمی این جشنواره در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رسید که پس از داوری مرحله اول هفت گروه نمایشی از شش استان کشور شامل گلستان، همدان، یزد، زنجان، سمنان و تهران برای حضور در این جشنواره ملی معرفی شدند که طی مدت ۴ روز به رقابت خواهند پرداخت.

وی اظهار داشت: منتخبین این جشنواره به جشنواره سراسری و بین المللی نمایش های آئینی و سنتی کشور که در تهران برگزار می شود از سوی این دبیرخانه معرفی خواهند شد.

جونیان گفت: در حاشیه این جشنواره ضمن نشستهای تخصصی و کلاس های فشرده برای کارگردانان و بازیگران ما مراسم تجلیل از دستان علی نصیریان پیشکسوت هنر سینما و تأتر و تلویزیون خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: این جشنواره با حمایت اداره کل مرکز هنرهای نمایشی و کانون انجمن های آئینی و سنتی کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و گروه  تأتر فخ و مؤسسه صدای باران پارسیان برگزار خواهد شد.