تبریز-مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت:بنیان ادبیات بر نوآوری و تخیل آزاداستوار است و نمی توان برای همه سلایق یک نسخه واحد نوشت.

به گزارش خبرنگار مهر، اختتامیه هجدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان عصر روز پنجشنبه به میزبانی تبریز با حضور مسئولان استانی، نویسندگان و شاعران کتاب های کودک برپا شد که هیئت داوران در 9 بخش ، شعر، داستان، تالیف، ترجمعه، علمی و آموزشی، دینی، بازنویسی، زندگی نامه، نمایش نامه، تصویر گری، طراحی روی جلد و گرافیک که برترین های سال 94 و 95 معرفی شدند.  

علیرضا حاجیان زاده در آیین اختتامیه هجدهمین کتاب کودک و نوجوان با بیان اینکه انسان از دیر باز با کتاب و کتاب خوانی پیوند خورده است، اظهار کرد:  کتاب فرصتی زیستنی لذت بخش در دنیای کودکی و  وجهی از زندگی انسان را در برگرفته است چراکه این توانایی در خلق داستان های نو،و پذیرش ادبیات جدید در یک جامعه به معنای وجود امید ، تخیل و زندگی در آن جامعه است و میل به پیشرفت  و تحول را در آن جامه را نشان می دهد.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ترویج و گسترش امر کتاب خوانی را از اولویت های اساسی  کانون پرورش فکری کودکان و وجوانان خواند و افزود: کانون به عنوان تنها فراگیر ماموریت و مسئولیتش تلاش برای پرورش فکری نسل آینده  پرداختن به امر تربیت ذوق هنری و ادبی است و تلاش کرده  در این مسیرتا گام های موثری را بردارد.


وی ادامه داد: بنیان ادبیات بر نوآوری و تخیل آزاد  استوار است و از سوی دیگر مخاطبان آثار ادبی نیز قشری متنوع و باویژگی های گوناگون هستند که نمی توان آن هارا در یک چتری واحد جمع کرد و نسخه های یکسان برای آن ها نوشت.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود یک جامعه ادبی پویا  و مدیریت تولید آثار ادبی باید این تنوع را به رسمیت بشناسد و بدان توجه کند، که امیدواریم  باتوجه به این سیاست کلان  ها بتوانیم مسیر توسعه و ترویج ذوق ادبی و خلاقیت داستانی را در نسل آینده کشور هموار کنیم.