پنج فیلم از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا از ماه ژانویه در روسیه و اوکراین روی آنتن می‌روند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، «خانه پوشالی»، «نبوغ ناب»، «گریم»، «شهر زمرد» و«لیست سیاه: رستگاری» پنج سریال آمریکایی هستند که از ژانویه ۲۰۱۷ در روسیه روی آنتن می‌روند.

از سوی روسیه «ویاست ورلد» با «ان‌بی سی یونیورسال» و «سونی پیکچرز» قرارداد بسته تا این ۵ مجموعه هالیوودی را از طریق شبکه تلویزیونیTV۱۰۰۰  در روسیه، اوکراین و دیگر کشورهای مستقل مشترک‌المنافع شوروی سابق روی آنتن ببرد.

این شبکه فیلم‌ها و سریال‌های مطرح و برنده جایزه را به نمایش می‌گذارد و مراسم اهدای جوایز سالانه اسکار را هم پخش می‌کند. فیلم‌هایی که جوایز بفتا، گلدن گلوب، جشنواره فیلم کن و دیگر جوایز برجسته سینمایی را دریافت می‌کنند در این شبکه معرفی و به نمایش گذاشته می‌شوند و همواره تلاش بر این است تا اندکی پس از نمایش آنها در شبکه‌های اصلی در این کشورها نیز به نمایش درآیند.

کمپانی «ویاست» در یک قرارداد جداگانه دو ساله با «سونی پیکچرز» امتیاز نمایش ۵۰ فیلم سینمایی و برنامه تلویزیونی را برای نمایش در اروپای مرکزی به دست آورد.

سخنگوی این کمپانی اعلام کرد نمایش سریال‌های آمریکایی موجب  شده تا در سه سال اخیر تماشاگران خانگی روسیه وقت تماشای تلویزیون را تا دو برابر افزایش دهند. این زمان برای سال ۲۰۱۳ برابر ۳۸ دقیقه در روز و برای سال ۲۰۱۶ برابر ۶۶ دقیقه در روز بوده است.