شورای امنیت سازمان ملل رای‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه مصر برای توقف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را به تعویق انداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، گویا درخواست مصر برای رایزنی های بیشتر موجب به تعویق افتادن رای گیری در خصوص پیش نویس قطعنامه ضد اسرائیلی شده است.

مصر خواستار به تعویق افتادن این رای‌گیری به‌منظور مشورت بیشتر شده اما هنوز زمان یا برنامه دقیقی برای رای گیری درباره این موضوع مشخص نشده است. به گفته منابع دیپلماتیک، این رای‌گیری ممکن است امروز جمعه انجام شود.

این پیش‌نویس که روز چهارشنبه تهیه‌شده بود، قرار بود شب گذشته به رای گذاشته شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، روز پنجشنبه و ساعاتی پیش از رای‌گیری شورای امنیت سازمان ملل درباره پیش‌نویس پیشنهادی مصر علیه رژیم صهیونیستی، گفت: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره اسرائیل باید وتو شود. تصویب این قطعنامه اسرائیل را در جایگاهی بسیار ضعیف در مذاکرات قرار می‌دهد و بسیار ناعادلانه است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نیز در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت امریکا«باید این قطعنامۀ ضد اسرائیلی را وتو کند.

این پیش‌نویس در صورت تصویب از رژیم صهیونیستی می‌خواهد تا فورا و بطور کامل همه فعالیت‌های شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، ازجمله قدس شرقی را متوقف کند.

امریکا در سال ۲۰۱۱ نیز پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت در محکومیت ادامه شهرک‌سازی رژیم اسرائیل را وتو کرده بود.