نویسنده برگزیده در جایزه ادبی جلال آل‌احمد می‌گوید که در نوشتن کتابش تلاش کرده قصه‌گو باشد.

آرش صادق‌بیگی نویسنده مجموعه داستان «بازار خوبان» و برگزیده نهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان داشت: «بازار خوبان» و داستان‌های در یک دوره ده ساله سر صبر و حوصله نوشته شده است. علاقه من از ابتدای ورود به عرصه نوشتن به داستان کوتاه بود و به همین مساله نیز گرایش پیدا کردم ولی با این همه داستان کوتاه در مقایسه با رمان در ایران و جهان اقبال کمتری دارد. با این همه در ایران ما امروز نویسنده داستان کوتاه و نیز مجموعه داستان‌های کوتاه بیشتری نسبت به رمان نویس و آثار داستانی بلند داریم.

وی ادامه داد: به باور من و برخلاف باور رایج، داستان کوتاه نوشتن نیاز به پیچیدگی و اندیشه‌زدگی ندارد. داستان کوتاه موفق باید در وهله‌ی اول بتواند روراست قصه‌اش را تعریف کند، به زندگی آدم‌هایش نزدیک شود و لایه‌های اجتماعی درون آنها را باز کند. در داستان کوتاه بیشتر از اینکه به دنبال اندیشه و نوشتن تمثیلی باشیم باید سرراست حرف برنیم تا آدم‌های بیشتری بتوانند خودشان را در دل قصه‌های ما پیدا کنند و در نهایت مخاطب بیشتری نیز پیدا کنیم.

این نویسنده تصریح کرد: داستان‌های کتاب «بازار خوبان» با فاصله و در عرض نزدیک به ده سال نوشته شده و امیدوارم با خوانش آن یک اتفاق درونی برای مخاطبانم روی دهد.
صادق‌بیگی ادامه داد: بیشتر داستان‌های کتاب من در اصفهان رخ می‌دهد و باوجود اینکه به فضاهای سنتی‌تری می‌پردازد اما آنچه در آن‌ها روایت می‌شود زندگی عادی آدم‌هاست. من پیوند میان زندگی عادی مردم با مدیوم‌های نمایشی را دوست دارم و سعی کردم در کتابم هم این را به نمایش بگذارم با این همه آنچه در این مجموعه برایم اهمیت داشت دارا بودن پلات داستانی و قصه در هر داستان بود.

وی افزود: سعی کردم قواعد داستان‌نویسی را به‌درستی در داستان‌های این مجموعه اجرا کنم؛ چه در اجرای موقعیت‌ها، چه در فضاسازی و حتی در پایان بندی.

این نویسنده تصریح کرد: به باور خودم یکی از دلایلی که «بازار خوبان» دیده شد روایتگر بودن داستان‌ها است.