اصفهان- سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه تیر دروازه یکی از مدافعان سپاهان بود، گفت: ما در نیم فصل سه بازیکن جدید خواهیم گرفت که با این نفرات در نیم فصل دوم مهار استقلال سخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا منصوریان در نشست خبری بعد از بازی با سپاهان در جمع خبرنگاران، گفت: قبل از آنکه به مسائل فنی بپردازم باید از مسئولان فولادمبارکه سپاهان و کسانی که در بازسازی ورزشگاه نقش جهان نقش داشتند، تشکر کنم.

وی افزود: صرفنظر از هر نتیجه، بازی در این زمین لذت بخش بود. به تمام کسانی که این استادیوم را بازسازی کردند تبریک می گویم.

سرمربی استقلال تصریح کرد: ما در نیمه اول بازی سنگینی داشتیم. سعی داشتیم با توجه به شرایط روحی و روانی تیم، فضای بازی را مدیریت کنیم. البته ضربه جابر انصاری در همان نیمه اول به تیرک دروازه خورد و می توانستیم به گل هم برسیم.

منصوریان خاطرنشان کرد: در نیمه دوم پنج دقیقه قبل و بعد از گل بهم ریخته بودیم ولی خوب به بازی برگشتیم. متاسفانه امروز شاید تیر دروازه یکی از مدافعان سرسخت خط حمله ما بود. اعتقاد به بدشانسی ندارم. اگر گل خود را در دقیقه ۸۰ یا ۸۵ می زدیم برای برد بیشتر امیدوار می شدیم. اعتقادم این است که امروز هواداران یک بازی جاندار و نفسگیر را دیدند و از صحنه هایی که ایجاد شد، لذت بردند.

وی خاطرنشان کرد: از عملکرد تیمم بسیار راضی هستم. جوانان ما خیلی خوب هستند و هر هفته خودشان را تحمیل می کنند. بعد از محسن کریمی، بهنام برزای و مجید حسینی هم خودشان را تحمیل کردند.

سرمربی استقلال یادآور شد: خیلی برایم مهم بود که با سه امتیاز اینجا را ترک کنم. با تمام احترامی که برای سپاهان قائلم، ولی اعتقاد داشتم هر جور بود بازی را ببریم که بدشانسی گریبانگیر ما بود. البته سپاهان بعد از گل اول هم می توانست بازهم به گل برسد.

سرمربی آبی پوشان در پاسخ به این پرسش که چقدر به جوانانتان اعتماد دارید گفت: من در تیم ملی امید هم با بازیکنان جوان کار کرده ام و تجربیات زیادی کسب کردم. کار با جوانان سخت است و در آن دوره که من بودم بازیکنانی مثل جهانبخش، کاوه رضایی، یعقوب کریمی و دیگران حضور داشتند که به اعتقاد من جوانان ما بنزین سبز و گران قیمتی هستند که می توانند برای هر تیم مثمر ثمر باشند.

منصوریان در ادامه تاکید کرد: تلفیق جوانان و با تجربه ها همیشه خوب است و پتانسیل تیم را بالا می برد و دیدید که بازیکنان ما در دقیقه ۹۴ به پیروزی رسیدند یعنی آنقدر توانایی داشتند که بتوانند باز هم این بازی را ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: استخوانبندی ستون فقرات تیم من، با تجربه ها هستند و در کنار آنان جوانانی مثل مجید حسینی، بهنام برزای و حقدوست ۱۹ ساله نشان دادند که می توانند چقدر برای استقلال مفید باشند.

سرمربی آبی پوشان گفت: امروز من ۳ کاپیتان را بیرون گذاشتم و از بازیکنان جوانم استفاده کردم. خسرو حیدری مثل یک دستیار کنار من بود و به من هم کمک کرد. من هم به بزرگترهای تیم تبریک می گویم زیرا آنها به اطمینان می دهند. امروز در استقلال، دو گلر با صلابت وجود دارد و من در پایان از حمید بابازاده تشکر می کنم که توانسته در این چند سال گلرهای خوبی را به فوتبال ایران تحویل دهد.

منصوریان در خصوص میزان تغییرات استقلال در نیم فصل و جذب بازیکنان جدید، تصریح کرد: ما سه بازیکن می گیریم چون باید امنیت جایگاه جوانان را هم تامین کنیم. لازم نیست ۱۰ خرید داشته باشیم. اگر سه بازیکن با تجربه دیگر به استقلال اضافه شود این تیم شکلی می گیرد که مهار آن سخت می شود.

وی درباره نیمکت نشینی مهدی رحمتی گفت: ما دو دروازه بان خوب و آماده داریم. امروز نظر کادر فنی این بود که حسینی در ترکیب باشد و اتفاقا فوق العاده هم کار کرد. نمی توان منکر این شد که رحمتی یکی از بهترین گلرهای حال و حاضر فوتبال ایران است. ما باید این شرایط رقابتی را حفظ کنیم.

سرمربی استقلال با بیان اینکه از عملکرد تاکتیکی تیمش راضی است، تصریح کرد: من از ابتدای فصل یک چیزی را پیش بینی نکرده بودم و آن اینکه بخش اعظم استخوانبندی تیم تغییر کرده بود ولی به تدریج شرایط ما بهتر می شود. فضایی که بازیکنان باید با استقلال عادت می کردند را کوتاه دیده بودم ولی متاسفانه بلندتر شد. نسبت به دورنمایی که پیش بینی کرده بودم، در دور برگشت شرایط استقلال ایده آل خواهد شد. می توانم این قول را به هواداران بدهم که استقلال را در ۹۰ مشکلی نداشته باشد.

منصوریان با اشاره به بازیکنان مصدوم تیمش یادآور شد: محسن کریمی، ووریا غفوری و روزبه چشمی را هم نداشتیم که نیم فصل دوم بر می گردند و شرایطمان خوب می شود. البته بختیار رحمانی ستاره تیمش در سالهای گذشته بوده ولی اینجا نیاز به زمان دارد. حتی بازیکنی که می رود بوندس لیگا بازی می کند زمان می خواهد ولی ما در شرایطی هستیم که باید این زمان را کوتاهتر کنیم. تعطیلات نیم فصل برای ما خوب است چون در جام حذفی هم نیستیم و ۱۷ روز فرصت داریم. 

وی با بیان اینکه کاش تمام استادیوم های ایران مثل ورزشگاه های نقش جهان، غدیر اهواز، آزادی تهران و گسترش تبریز بود، آنقدر چمن خوب بود که امروز ما حتی برای بازیکنان و خودمان هم برنامه نداشتیم. وقتی وارد ورزشگاه شدیم همه متفق القول بودند که چمن نقش جهان از آزادی هم بهتر است.

منصوریان از صحبت درباره عملکرد علیرضا فغانی در این بازی خودداری کرد و افزود: ظلم است اگر بخواهیم درباره فغانی صحبت کنیم. داوران ما قابل احترام هستند. فغانی هم که شماره یک داوری جهان است. او مایه فخر داوری در سطح جهان است و با اختلاف فاحش از داوران آسیایی بالاتر است.

وی همچنین با اشاره به حمایت های سیدرضا افتخاری مدیرعامل باشگاه گفت: یک تشکر ویژه از مدیرعامل باشگاه دارم. افتخاری خودش را به موقع دو سه بار به رختکن تیم ما رساند. او از فلسفه مربیان جوان حمایت می کند. در این مدت به بهانه های مختلف نزدیک من مانده است.

سرمربی استقلال اظهار کرد: در مورد هوادار هم باید بگویم دست آنها را می بوسم. عاشق این هواداران هستم. هرجا می رویم آنها با تمام وجود حمایت می کنند. من پرچمدار یک نسل از مربیان جدید هستم. همیشه مربیان جوان هم با چالش مواجه هستند. وظیفه ما است که روزهای سخت هواداران را تمام کنیم.


 

ادامه دارد...