معاون امور مناطق شهرداري تهران گفت: انگيزه مشاركت شهروندان و همكاري آنان با شهرداري تنها با عملكرد مطلوب و رسيدگي به خواسته هاي مردم ميسر مي شود.

به گزارش خبرگزاري مهر ، مهندس فرهاد يعقوبي امروز در حاشيه بازديد از منطقه 7 شهرداري تهران ، در جمع معاونان شهرداري تهران گفت: اگر مردم ببينند كه شهرداري به خواسته هاي آنان رسيدگي مي كند وتوجه به مطالبات آن ها در اولويت فعاليت هاي شهرداري است انگيزه مشاركت و همكاري آنان نيز با شهرداري بيشتر خواهد شد.

وي افزود: مردم سرمايه شهرداري هستند واطلاعات و خواسته هاي مورد نياز شهرداري را بدون هيچ توقعي در اختيارمان مي گذارند و ما بايد به درستي از آنها استفاده كنيم.

يعقوبي با اشاره به نقش شوراياري ها در ايجاد اعتماد ميان مردم و شهرداري گفت : شوراياري ها به عنوان معتمدان مردم در محلات مي توانند با تشكيل بانك جامع اطلاعات محله همه نيازها و خواسته هاي مردم را از جزئي ترين سطح منطقه به شهرداري منتقل كنند.

وي افزود: مسئولان نواحي بايد با اعضاي شوراياري محلات هر هفته ديدار داشته باشند و با تعامل به آنها مطالبات مردم را شناسايي و با سرعت به آنها رسيدگي كنند.

يعقوبي با اشاره به رويكرد مثبت سامانه 137 در ميان شهروندان اظهار كرد: اين سامانه در ابتداي كار خود فقط روزانه 200 پيام در سطح كل شهرداري تهران داشت كه امروز به بيش از 8000 پيام افزايش يافته است و اين چيزي جز اعتماد مردم به شهرداري در رسيدگي به خواسته هايشان نيست.

وي با تاكيد بر محله گرايي و رسيدگي به نيازهاي مردم از جزئي ترين سطح منطقه ، افزود: شهرداران مناطق بايد مهم ترين دغدغه خود را در رسيدگي به خواسته هاي شهروندان در سطح محلات و نواحي متمركز كنند و وظايف در سطح كلان را به دست مديران ارشد شهر بسپارند.

معاون شهردار تهران تاكيد كرد: پروژه هاي بزرگراه صياد شيرازي و مسير قبلي بزرگراه امام علي(ع) كه 70درصد آن آزاد شده است هرچه سريعتر رسيدگي شود تا شاهد رضايت شهروندان اين منطقه در اين موارد باشيم.