بوشهر - استاندار بوشهر گفت: مشکل تامین آب در شهرها و روستاهای استان با تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن در نوار ساحلی برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری بعد از ظهر پنجشنبه در آئین کلنگ زنی پروژه‌های آبرسانی استان بوشهر اظهار داشت: کمبود منابع آبی یکی از مشکلات مهم در استان بوشهر است که تلاش داریم این مشکل را رفع کنیم.

وی شیرین‌سازی آب دریا را به عنوان یکی از مهمترین راهکارها برای رفع مشکلات کمبود آب در استان بوشهر دانست و اضافه کرد: یکی از طرح‌های مهم آبشیرین‌کن استان بوشهر طرح آبشیرین‌کن سیراف است.

استاندار بوشهر با اشاره به آبرسانی به سیراف و شهرها و روستاهای شهرستان جم با اجرا و تکمیل عملیات طرح آب‌شیرین‌کن سیراف بیان کرد: زنجیره کاملی برای تامین آب آشامیدنی استان بوشهر تدوین شده است.

وی با اشاره به انجام روند انتخاب پیمانکار برای طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرهای عسلویه و دلوار ادامه داد: این دو پروژه با انتخاب مجری در سال جاری اجرایی خواهد شد.

سالاری با اشاره به افتتاح آب‌شیرین‌کن بوشهر به ظرفیت روزانه ۱۰ هزار متر مکعب خاطرنشان کرد: طرح آب‌شیرین‌کن دیگری در شهر بوشهر به ظرفیت روزانه ۳۵ هزار متر مکعب در حال اجرای مناقصه است.

وی از رفع مشکلات آب و برق استان بوشهر در دو سال آینده خبر داد و گفت: مشکل تامین آب در شهرها و روستاهای استان با تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن در نوار ساحلی برطرف می‌شود.