زنجان-امام جمعه ابهر با بیان اینکه تنها راه نجات از فتنه‌، پناه آوردن به قرآن و ولایت است، گفت: بروز فتنه زمینه را برای فریب آماده کرده و جامعه را دچار تردید و دودلی و انحراف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر افزود: راه نجات از فتنه، پناه آوردن به قرآن و ولایت است که انسان دست خود را به راهبر واقعی بدهد تا از گردنه‌های پر پیچ و خم نجات پیدا کند و  بروز فتنه زمینه را برای فریب آماده کرده و جامعه را دچار تردید و دودلی و انحراف می‌کند.

وی ادامه داد: فتنه زمانی آغاز می‌شود که در یک جامعه دینی و اسلامی روشن‌فکران دین را آن‌گونه که مطابق آرا و نظریات و منافع خود باشد تفسیر و تبیین کنند و آنان به جای اینکه خواست و نظر خداوند را در نظر بگیرند، از خواست‌های خود پیروی می‌کنند و با این نوع تفسیر و تبیین دین، احکام و نظریاتی را به نام دین مطرح می‌کنند که با احکام خداوند فاصله بسیار زیادی دارد.

امام جمعه ابهر گفت: انسان باید دست خود را به راهبر واقعی بدهد، تا از گردنه‌های پر پیچ و خم نجات پیدا کند که امروزه تنها راه نجات گوش کردن به حرف علمای ربانی و به ویژه رهبری معظم انقلاب است.

رحیمی افزود: در این شرایط افرادی که در پی خواسته‌های غیرالهی هستند، جذب اندیشه‌ها و آرای بدعت‌گزاران می‌شوند و در نتیجه فتنه شکل می‌گیرد و در جامعه گسترش می‌یابد.

امام جمعه ابهر گفت: فتنه‌انگیز می‌داند که حقیقت خواه در شناخت باطل با آن چهره تابناکش کمتر دچار شک و اشتباه می‌شود و با شناخت باطل، در طرد و نفی آن به خود تردیدی راه نمی‌دهد،حق و باطل را به هم می‌آمیزد و زمینه را برای فریب او آماده می‌کند و در این شرایط است که جامعه دچار تردید و دودلی و انحراف می‌شود. چندین عامل در پیدایش فتنه دخیل است که مهم‌ترین آن‌ها اختلاف داخلی بین نخبگان جامعه و استفاده ابزاری از دین و امتیازات ناروا و تعریف و تمجیدهای بی‌مورد و نقدناپذیر بودن حاکمان و سودجویی و رفاه‌طلبی است.

رحیمی در ادامه بر لزوم کمک مردم شهرستان ابهر به جبهه مقاومت در سوریه تاکید کرد.