رئیس جمهوری ترکیه با فرا خواندن مردم به اتحاد از عزم این کشور برای مبارزه با تروریسم در همه ابعاد از جمله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز یکشنبه در واکنش به حمله مسلحانه دیشب به باشگاهی شبانه در استانبول که ۳۹ کشته در پی داشت، با صدور بیانیه ای رسمی از تداوم مبارزه تا شکست کامل همه گروه های تروریستی و حامیان آنها سخن گفت.

وی در این باره گفت: به عنوان یک ملت نه تنها علیه همه حملات مسلحانه گروه های تروریستی و حامیان آنها ایستادگی می کنیم بلکه در مقابل حملات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شان نیز مقاومت خواهیم کرد.

اردوغان همچنین هدف از حمله شب گذشته را ایجاد هرج و مرج در ترکیه عنوان کرد و در این باره گفت: آنها با حملات ناپسند خود قصد تضعیف روحیه مردم و بی ثباتی ترکیه را دارند... اما ما در مقام یک ملت، آرامش خود را حفظ کرده و بیش از پیش با یکدیگر متحد می شویم و هیچگاه خود را تسلیم این بازی های کثیف نمی کنیم.

گفتنی است ۱۶ نفر از افراد کشته شده در حمله دیشب، خارجی هستند. حمله توسط دو نفر که لباس بابا نوئل پوشیده بودند انجام شده و در عین حال اخبار متناقضی درباره تعداد مهاجمان گزارش شده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

گفته می شود به هنگام این حمله ۵۰۰ الی ۶۰۰ نفر در محل حضور داشته اند. در شب سال نو میلادی ۲۵ هزار پلیس مامور برقراری امنیت در استانبول بودند. مهاجمان به هنگام حمله به زبان عربی صحبت می کرده اند.