رشت- دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان گفت: جشنواره «عمار» یکی از ابزارهای مهم مبارزه با خواص آلوده ای است که ابزار فرهنگی را در دست گرفته و امنیت اخلاقی واجتماعی جامعه را نشانه رفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی در مراسم آغاز به کار جشنواره مردمی فیلم «عمار» که شامگاه یکشنبه در سالن رحمدل مجتمع خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار شد، اظهار کرد: استقرار کلمه توحید و حق و راه اندازی نظام توحیدی یکی از سخت ترین کارهایی است که پیامبران برای انجام آن مبعوث شده بودند اما سخت از آن، تثبیت این نظام است.

وی افزود: در تأسیس نظام توحیدی فداکاری ها آسان تر است اما در مرحله تثبیت، به دلیل بروز و تعدد نفاق و فتنه ها، فداکاری ها سخت تر شده و فراگیر شدن فتنه، انگیزه را برای تلاش در راه حق از بین می برد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان تصریح کرد: در زمان تثبیت نظام حق، چهره کفر و تزویر نامشخص بوده و خطرش مشهود نیست به همین دلیل نمی شود به راحتی انگیزه اهالی جبهه حق را برانگیخته کرد و این امر مصداق بارز جنگ نرم است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی ادامه داد: در این شرایط است که نظام توحیدی به وجود عمارها نیازمند است تا با بصیرت و آگاهی و آگاهی بخشی، چهره بزک شده نفاق را شناسایی کرده و برای مبارزه با آن در جبهه حق ایجاد انگیزه کند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری درباره مقابله با فتنه گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، مقابله با جنگ نرم که امروز به طور خزنده ای در کشور نفوذ کرده، جهاد کبیر محسوب می شود و باید با نفوذی که در دستگاه های تصمیم ساز رخ می دهد، مقابله کرد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان در ادامه با بیان اینکه امروز شکل فتنه عوض شده و خطرناکترین شکل آن که همان فتنه فرهنگی است در حوزه مدیریتی جامعه در حال وقوع است،خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه فرادست که به تعبیر امام (ره) مرفهین بی درد محسوب می شوند امروز باتشکیل شبکه های گسترده اجتماعی و فتنه گری های نرم باعث می شوند تا مدیریت جامعه به دست کسانی بیفتد که اعتقاد به ناتوانی ایرانی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی اظهار کرد: این افراد با بی اعتمادی به توانایی های موجود در کشور، در دولت امید روحیه یأس را به جامعه تزریق می کنند و اینجاست که باید پای عماران فرهنگی وسط بیاید.

وی تصریح کرد: جشنواره «عمار» یکی از ابزارهای مهم مبارزه با فتنه های فرهنگی است که باید در راه مبارزه با خواص آلوده ای که ابزار فرهنگی را در دست گرفته و امنیت اخلاقی، اجتماعی، باورها و هویت جامعه را نشانه رفته اند، به کار گرفته شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان افزود: متأسفانه در شهر رشت فتنه گران فرهنگی با بهره گیری از بیت المال سازمان‌هایی از جمله شهرداری قصد در القای روحیه غربی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی تصریح کرد: فتنه تمام نشده بلکه رنگ عوض کرده و این بار به شکل نفوذ در قالب هنر و فرهنگ درآمده است.

وی تأکید کرد: در جشنواره عمار باید دمیدن روح تعهد در کالبد هنر شکل گرفته و با جوششی انقلابی، هنر متعهد پدید آید.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: این جشنواره جهاد کبیر در عرصه فرهنگی است که در مقابل فتنه گران صفین می ایستد.