ایلام-امام جمعه ایلام گفت: امنیت راهبردی ترین نقشه راه توسعه کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر،  آیت الله محمد نقی لطفی امروز در همایش سالیانه کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی استان ایلام اظهار داشت: امنیت از مهمترین ارکان حکومت ها در دنیا محسوب می شود.

وی ادامه داد: همه عرصه های مختلف کشور اعم از سیاست، فرهنگ،اقتصاد به مسئله امنیت گره خورده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امنیت را مهمترین و راهبردی ترین نقشه راه توسعه و پیشرفت کشور خواند و گفت: امنیت در ایران اسلامی سپری محکم در برابر هجمه های نظامی دشمنان است.

وی با اشاره به نا امنی های موجود در کشور های همسایه ، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از همان آغاز با وجود تهدیدات و دشمنی ها با پشتوانه مردم و رهبری حضرت امام (ره) توانست در مقابل دشمنان بایستد و امروز می بینیم که ایران اسلامی از امن ترین کشورهای دنیا است.

آیت الله لطفی در ادامه به توطئه های دشمن در طول انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن متوجه شده است که با جنگ سخت نمی تواند با ملت ایران مقابله کند.

وی گفت: با وجود اینکه دشمنان خود جنگ نظامی علیه ایران را کاری احمقانه می دانند، اما متاسفانه در داخل کشور کاسبان سیاسی و کسانی که دنبال این هستند که هم خودشان را به عنوان وابسته و جاده صاف کن دشمن معرفی کنند و هم اینکه اهرمی در داخل کشور علیه نظام باشند ، ادعا می کنند که سایه جنگ بواسطه دیپلماسی قوی آن ها و برجام از سر کشور دور شد.

امام جمعه ایلام چنین تحلیل هایی را بسیار ساده لوحانه عنوان کرد و گفت: این چنین سخن گفتن دشمن را امیدوار می کند که می تواند با تهدید و ارعاب ملت ایران را به عقب نشینی وادار نماید.

وی با اشاره به اینکه دشمنان، برجام نافرجام برباد رفته را بر کشور ما تحمیل کردند، گفت: امروز هر کس با الفبای مسائل سیاسی در جهان آشنا باشد می فهمد که برجام هیچ دستاوردی برای کشور ما نداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: نیروهای مسلح، حضور مردم در صحنه و رهبری سه ضلع قدرت بازدارندگی کشور در مقابل دشمنان است.

وی در ادامه فتنه ۸۸ را آیینه عبرت خواند و گفت: یکی از مولفه های مهم فتنه شناسی، موضع گیری بجا و بحق و در وقت بروز فتنه  بصیرت است.

وی امنیت استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امنیت پایدار  این استان با وجود ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور نا امن عراق نتیجه تلاش های خالصانه پلیس خدمتگذار است.