قم - دبیر علمی همایش سلامت معنوی از ارسال بیش از ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه همایش سلامت معنوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ابوالقاسمی در چهارمین همایش سلامت معنوی که قبل از ظهر چهارشنبه در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این همایش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عهده فرهنگستان علوم پزشکی گذاشته شده است و گروهی با عنوان سلامت معنوی در این فرهنگستان تشکیل شده و عهده دار شده‌اند که در زمینه‌های که در سلامت معنوی انسان دخیل هستند بحث و بررسی کنند.

وی با اشاره به اینکه در این همایش الگوی‌های سلامت معنوی در دین مبین اسلام مورد مطالعه قرار می‌گرد، افزود: به همین دلیل چهارمین همایش سلامت معنوی با همکاری حوزه علمیه قم و در شهر قم برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش سلامت معنوی با اشاره به استقبال گسترده از این همایش تأکید کرد: بیش از ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده است و بیش از ۵۰۰ نفر در همان ساعت‌های اول برای حضور در همایش ثبت نام کردند.

ابوالقاسمی با تأکید بر لزوم توجه به جنبه‌های معنوی در توسعه سلامت در جامعه، تصریح کرد: تنها وظیفه ما طبابت و درمان بیماران نیست، وظیفه مهم‌تری با عنوان حفظ سلامت جامعه بر عهده پزشکان است که این تأمین سلامت خود جنبه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد و تنها حوزه سلامت جسمانی را دربر نمی‌گیرد.

وی افزود: باید برای این مسئله خودمان را در علم به جنبه‌های دینی در سلامت به روز کنیم و با افرادی که در این حوزه تخصص دارند ارتباط بگیریم که آن هم علمای حوزه علمیه قم است.

دبیر علمی همایش سلامت معنوی با تأکید بر اینکه این همایش راهکاری برای توسعه معنویت محوری در عرصه طبابت است، افزود: به دنبال این هستیم که مباحث سلامت معنوی در دروس علوم پزشکی مطرح شود که این همایش می‌تواند مقدمه‌ای برای این امر باشد.