تبریز - مراسم اربعین عروج ۴۸ زائر آسمانی حریم رضوی با حضور گسترده مردم و مسئولان و خانواده های معزا در مسجد صاحب الامر تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده تولیت آستان مقدس رضوی شامگاه چهارشنبه در این مراسم که حاضران با قرائت فاتحه و نثار یاسین یاد جانباختگان این حادثه را گرامی داشتند، فلسفه خلق نسل بشر را عروج به ملکوت اعلا دانست و افزود: برای نیل به لقاء الله می بایست همچون اولیای الهی دست از دنیای مادی شست و در  سلوک معنوی کوشید.

 آیت الله راشدی یزدی میل باطنی به گسترش معرفت را بزرگترین وجه تمییز انسان و حیوان برشمرد و گفت: مسیر زندگی هر فرد مملو از خوشی و ملامت بوده و شرط قربت پایمردی در سختی ها و غافل نشدن از یاد پروردگار در روزگار ازدیاد نعمت است.

وی ضمن عرض تسلیت به خانواده های معزا آنان را همسنگ خانواده های شهدا اسوه های صبر و ایستادگی خواند و افزود: ملت ایران در راه حفظ آبروی اسلام و اهل بیت بسیار جانفشانی کرده و در این مسیر مقدس شهید و جانباز و آزاده ی بسیاری تقدیم نمودند.

نماینده تولیت آستان قدس رضوی بر حفط حرمت شهدا و تمامی جانثاران جنگ تحمیلی تاکید و اظهار داشت: اعتلای ایران اسلامی و امنیت پایدار کشور مرهون رشادت انسان هایی بوده که برای صیانت از ناموس میهن از جان شیرین گذشتند.