بوشهر - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: اجرای طرح آبیاری نوین نخیلات استان بوشهر به بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی منوچهری پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید معاون رئیس جمهور از نخلستان‌های آب‌پخش استان بوشهر اظهار داشت: گام‌های بسیار مهمی در راستای بهبود وضعیت آبیاری نخیلات در استان بوشهر برداشته شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح پایلوت اصلاح آبیاری نخیلات و استفاده از روش‌های نوین آبیاری در این نخیلات، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، راندمان آبیاری از ۲۵ درصد به ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: طرح نجات نخیلات کلید زده شده است و مطالعات ۱۷۰ هکتار انجام شد و تا ۲۲ بهمن امسال این طرح تکمیل و به بهره‌برداری می رسد.

وی از انجام مطالعات اجرای طرح آبیاری نوین در کل نخیلات منطقه آب‌پخش خبر داد و افزود: اجرای این طرح در افزایش تولید و درآمدزایی کشاورزان نقش بسیار مهم و اساسی خواهد داشت.

منوچهری همچنین از اجرای طرح جایگزینی واریته‌های اقتصادی‌تر نخل در نخیلات این منطقه خبر داد و بیان کرد: میزان اشتغال نخیلات هم‌اکنون هشت هزار و ۷۰۰ نفر است که با اجرای این طرح به ۲۱ هزار نفر افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: این طرح طی ۱۰ سال اجرا می‌شود که در مجموع به هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.