گنبدکاووس – هفته دوازدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته دوازدهم این رقابت‌ها عصر پنجشنبه ۶۳ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در هفت دور هزار، هزار و ۲۰۰ و هزار و ۵۵۰ متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان بیش از ۶۳ میلیون تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت‌ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن دو ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که اسب امیرشا زودتر از خط پایان گذشت و اسب‌های ترنج و سورن به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی به مسافت هزار متر بود که اسب کاپری کاترین عنوان اول را به دست آورد و اسب‌های شهرزاد و جلال خان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز نبرده به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که اسب المینا موفق به کسب مقام اول شد و اسب‌های ستینا و امیر پاشا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های تروبرد داخلی سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر شکل گرفت که اسب لیدیا زودتر از خط پایان عبور کرد و اسب‌های هچ استار و پانامرا به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۵۰ تا ۶۲ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که وسوسه نخستین اسب از خط پایان عبور کرد و کومانچی و آذامر اسب‌های دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم اسب‌های دوخون سه ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که اسب چندو موفق به کسب مقام اول شد و اسب‌های نصیب و ماریانا به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هفتم و پایانی اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که اسب نویان عنوان نخست را کسب کرد و اسب‌های مستایا و زورلی حبیب ایشان به ترتیب دوم و سوم شدند.

لازم به ذکر است؛ هفته سیزدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر فردا (جمعه) در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

در هفته سیزدهم این رقابت‌ها ۶۰ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در هفت دور هزار، هزار و ۲۰۰ و هزار و ۵۵۰ متری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و حدود ۶۶ میلیون تومان به عنوان جایزه این هفته در نظر گرفته شده است.

مدیریت برگزاری رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد پس از حدود دو دهه به مجموعه استان گلستان واگذار شد و در این فصل هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس به عنوان مجری این رقابت‌ها را برگزار می‌کند.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.