میامی - رئیس تبلیغات اسلامی میامی با بیان اینکه ۳۸ ویزه برنامه فرهنگی دهه فجر در این شهرستان برگزار می شود، گفت: ۱۰ آئین ویژه قرآنی در زمره این برنامه‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید بخشی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی میامی با موضوع برنامه ریزی برای فعالیت های کمیته قرآنی دهه فجر، در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان با بیان اینکه برنامه ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی در سال جاری، مردم محور خواهند بود، ابراز داشت: برگزاری شش کرسی تلاوت در سال جاری، برگزاری همایش بانوان قرآنی، مسابقه حفظ تفسیر سوره فجر، تحریر سوره فجر، محفل انس با قرآن از جمله مهم ترین برنامه های این اداره در این ایام محسوب می شود.

وی افزود: هماهنگی در راستای برگزاری برنامه های قرآنی به ویژه در ایام الله دهه فجر، بالا رفتن سطح کیفی برنامه های قرآنی در شهرستان را باعث می شود و این مهم می طلبد تا نهادهای اجرایی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، در برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم این دوره کوشا باشند تا در ایام الله دهه فجر شاهد برگزاری هرچه باشکوه تر محافل قرآنی باشیم.

رئیس تبلیغات اسلامی میامی همچنین با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قرآن کریم، دین خدا، پیام عاشورا و اهل بیت(ع) است، ابراز داشت: اگر امروز به استقلال و آزادی دست پیدا کردیم نباید فراموش کنیم که این هدف مهم از چه جایگاهی الهام گرفته و پیام آن چیست؟ امروز همگان بر این اصل واقف هستند که اسلام، دین آزادی خواهی است و قرآن با ارائه برنامه جامع ما را همواره به سوی این نهضت رهنمود می سازد لیکن ایام الله دهه فجر بهترین فرصت برای تکریم آیات الهی و ترویج آن در بین اقشار مختلف جامعه است.

بخشی با تاکید بر ضرورت همراه سازی قرآن کریم در زندگی بشری و اجتماعی، تاکید کرد: قرآن هدایتگر و روشنگر افکار تاریک ذهن بشر است و نه تنها در ایام دهه فجر بلکه همواره باید عمل به قرآن در برنامه های انسان نهادینه شود لیکن معتقدیم همراه شدن جامعه اسلامی به فرهنگ قرآنی برکات زیادی به دنبال دارد که باعث رشد و پیشرفت و تعالی بشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ترویج سبک زندگی قرآن هدف از برگزاری مراسم قرآنی در میامی است، افزود: بی شک اجرای برنامه های قرآن نه تنها ترویج دین اسلام را به همراه دارد بلکه سبب آشنایی نسل جدید با آموزه های قرآنی می شود پس نباید فراموش کنیم که دشمن همواره در کمین است تا به اسلام ضربه وارد کند و هرچه ما به سلاح ایمان و تقوا و قرآن بیشتر مجهز باشیم دشمن را از رسیدن به هدف شوم خود نا امید خواهیم کرد.