اراک- استاندار مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به ۶۹۱ واحد صنعتی کوچک و متوسط در استان مرکزی، ۴۸۶میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود زمانی قمی پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۹۱ واحد صنعتی در استان مرکزی مجموعا از ۴۸۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به منظور رونق و فعالیت مجدد بهره مند شدند.

استاندار مرکزی بیان کرد: از میزان مذکور ۳۷۱ واحد صنعتی به طور مستقیم از بانک های عامل، ۲۰۷میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

وی افزود: همچنین به ۳۲۰ واحد صنعتی نیز که از طریق ثبت نام در سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست وام داشتند، ۲۷۹ میلیارد تومان تسهیلات اعطا شد.

استاندار مرکزی گفت: در سطح کشور ۱۶هزار میلیارد تومان بودجه برای راه اندازی واحدهای صنعتی متوسط و کوچک درنظر گرفته شده و از این میزان ۴۴۳میلیاردتومان سهم استان مرکزی بود در حالی که تاکنون بیش از میزان مقرر، یعنی ۴۸۶میلیارد تومان تسهیلات در استان اعطا شده است.

زمانی قمی تصریح کرد: تاکنون ۹۸۴ واحد صنعتی در استان مرکزی برای دریافت تسهیلات رونق تولید درخواست ارائه داده اند که از این میزان به ۶۹۱ واحد تسهیلات پرداخت شده و مابقی نیز در دست پیگیری و انجام است.

وی اضافه کرد: میزان تحقق اعطای تسهیلات رونق در استان مرکزی از مبلغ پیش بینی شده ۴۴۳میلیارد تومان برای سال جاری نیز فراتر رفته و میزان تسهیلات ارائه شده ۹درصد بیش از برنامه ریزی یعنی ۱۰۹ درصد است.

استاندار مرکزی افزود: تلاش داریم تمامی ۹۸۴ واحد صنعتی که در استان متقاضی دریافت تسهیلات رونق بودند تا پایان سال از آن بهره مند شوند.