مدیکل دفتر ازدواج با اشاره به کاهش آمار ازدواج در بین جوانان گفت: از اهداف اصلی کمیسیون ازدواج و تعالی خانواده آسیب شناسی موضوع ازدواج جوانان با همکاری دستگاه‌های مرتبط است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ناصر صبحی قراملکی در کمیسیون تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده که با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط با این حوزه در ساختمان شماره 2 وزارت ورزش و جوانان برگزار شد عنوان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که هر فرد در طول زندگی خود با آن روبرو است مسئله ازدواج و انتخاب همسر است و این انتخاب آنقدر اهمیت دارد که می تواند سبک زندگی فرد را تغییر داده و بر آینده وی تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه با اشاره به چالش های بوجود آمده در زمینه ازدواج جوانان اظهار داشت: در شرایط فعلی متاسفانه شاهد کاهش روز به روز ازدواج، گسترش تجرد و همچنین افزایش طلاق هستیم و این مسئله مهمی است که نیاز به آسیب شناسی دارد و از اهداف اصلی این کمیسیون نیز پرداختن به همین موضوع و آسیب شناسی با همکاری دستگاه های مرتبط است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده همچنین در خصوص عملکرد دستگاه های مرتبط با این حوزه عنوان کرد: از طرفی شاهد این مسئله هستیم که عملکرد بسیاری از دستگاه های مرتبط با این حوزه موازی یکدیگر است و همچنین مراکز مختلفی بدون وجود وحدت رویه در این حوزه فعالیت می کنند که اینها نیاز به هماهنگی دارد.

در این کمیسیون نمایندگان وزارت دادگستری، وزارت وزرش و جوانان ، وزارت کشور، مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و سازمان بهزیستی کشور حضور داشتند و موضوعات طلاق، مسائل جنسی، توسعه مراکز مشاوره، تقویت فرهنگ تشزیک مساعی، تغییر ارزش های خانوادگی، آموزش مهارت های اساسی زندگی از جمله مهمترین موضوعاتی بود که توسط حاضرین مطرح شد.