خرم‌آباد- در حالی‌ موضوع چکه کردن سقف برخی کلاس‌های درس در شهرستان دورود به سر خط رسانه‌ها رفت که خبرهایی از کمک خیر تبریزی برای اجرای ایزوگام سقف مدارس فرسوده شهرستان دورود به گوش می‌رسد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: چندی پیش موضوع چکه کردن سقف کلاس درس دانش آموزان مدرسه «شهید موگویی» شهرستان دورود و حضور دانش آموزان با چتر بر سر کلاس درس رسانه ای شد و انعکاس گسترده ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داشت.

این در حالی است که پیش از این رسانه ها در گزارش های متعددی موضوع فرسودگی کلاس های درس را مطرح کرده بودند.

پس از مطرح شدن موضوع چکه کردن سقف کلاس درس دانش آموزان «شهید موگویی» در نهایت اتاق دیگری در همان مدرسه به عنوان کلاس درس برای دانش آموزان در نظر گرفته شد.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان دورود در رابطه با حل مشکل این مدرسه پیش از این گفته بود: در بازدیدی که از این مدرسه داشتیم از ۴ کلاس موجود در طبقه دوم فقط یک کلاس آن‌هم از یک نقطه چکه می‌کرد و با توجه به اینکه این مدرسه در دوطبقه بناشده است در طبقه پایین چند فضا برای نمازخانه، کلاس هوشمند و اتاق مشاوره در نظر گرفته‌شده بود که دانش آموزان توسط مدیریت مدرسه به یکی از کلاس‌های طبقه پایین انتقال داده‌شده بودند و مشکل خاصی مشاهده نشد.

یاراحمدی تصریح کرد: در شهرستان دورود ۲۰ مدرسه قدیمی وجود دارد که ازنظر ناظران اداره کل نوسازی استان لرستان نیاز به تخریب و بازسازی دارند و به دلیل کمبود شدید فضای آموزشی این مدیریت به‌ناچار باید از این مکان‌ها استفاده کند و هرساله نیز با اعتبارات نوسازی و درآمدهای اختصاصی این شهرستان تعمیرات جزئی در این مدارس انجام می‌شود.

هرچند به نظر می رسد اینگونه تصمیمات مقطعی و موقتی چاره اصلی کار نیست و باید تصمیم جدی تری برای رفع معضل مدارس فرسوده و سقف های لرزانی که امنیت خاطر و تحصیل بدون دغدغه را از دانش آموزان گرفته، اندیشیده شود.

حالا پس از گذشت چند هفته از مطرح شدن موضوع چکه کردن سقف برخی مدارس دورود، خبر از آمادگی خیر تبریزی برای تهیه و نصب عایق های رطوبتی(ایزوگام) برای مدارس شهرستان دورود به گوش می رسد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دورود در این رابطه اظهار داشت: چندی پیش شهرستان دورود شاهد بارندگی کم سابقه به میزان ۱۲۸ میلیمتر بود که در این بارندگی های شدید سقف برخی از مدارس دچار چکه و آسیب دیدگی شدند.

یاراحمدی ادامه داد: درپی انتشار خبر چکه کردن سقف برخی مدارس شهرستان دورود در رسانه ها، فتاح زاده مدیر یکی از شرکت های استان آذربایجان شرقی طی تماس تلفنی که با بنده داشتند اعلام آمادگی کردند که این شرکت حاضر است تمام ایزوگام مورد نیاز مدارس شهرستان را تامین و در محل نصب کند.

مدیر آموزش و پرورش دورود تصریح کرد: بعد از اعلام نیاز بلافاصله مدیریت این شرکت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع ایزوگام به همراه نصاب به این شهرستان ارسال کردند و کار نصب شروع شد.

یاراحمدی گفت: با ۵۰۰ متر از این ایزوگام ها سقف مدرسه «شهید نیازی» به طور کامل باسازی و ایزوگام شد و کار نصب عایق رطوبتی خانه سرایداری و سرویس های بهداشتی مدرسه «شهید نیازی» و مدرسه شهید «صدوقی» نیز در حال انجام است.


وی ضمن تشکر از این خیر تبریزی تصریح کرد: شهرستان دورود یکی از مناطق پرباران کشور بوده که داری بیش از ۲۰۰ فضای آموزشی است که هرساله به دلیل بارش های سالانه و فرسودگی فضاها نیاز به تعمیر دارند و با توجه به کمبود اعتبارات عمرانی این مدیریت کمک خیرین در امر ساخت و بهسازی مدارس می تواند در بالابردن کیفیت آموزش در این شهرستان کمک کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دورود، با اشاره به اینکه با ارسال پیامک به همه مدارس شهرستان از مدیران خواسته ایم که در صورت نیاز به ایزوگام در خواست خود را به واحد خدمات اعلام کنند، گفت: سقف مدرسه «شهید ترک» و «نواب صفوی» به همراه سایر در خواست های اعلام شده به این مدیریت بعد از مساعد شدن شرایط جوی با ایزوگام های اهدایی این شرکت تعمیر خواهد شد.