«بابت کول» خالق تعداد زیادی کتاب برای کودکان، در ۶۶ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، نویسنده و تصویرپرداز کتاب کودکان که خالق شمار زیادی از کتاب‌های بامزه بود، بر اثر یک بیماری درگذشت.

دنیای نشر کتاب کودک بریتانیا با مرگ این طراح و نویسنده خلاق برای از دست دادن یکی از شخصیت‌های متفاوت خود سوگوار شد.

کریس ریدل ملک‌الشعرای کودکان بریتانیا و مایکل روزن از مهم‌ترین تصویرپردازان کتاب کودک در سوگ این نویسنده و تصویرگر از کتاب‌های کلاسیک او در سال ۱۹۸۶ که بازنویسی قصه‌های پریان بود و با عنوان «شازده خانوم ناقلا» منتشر شد یاد کردند.

ریدل از این تصویرگر به عنوان نمادی یگانه یاد کرد و گفت: او همیشه پر از شادی بود و کار کردن با او برای خلق یک کتاب بسیار مسرت‌بخش بود.

آثار کول پر از طنز بود و وی برای خلق این آثار در میان نویسندگان پس از خود از جایگاه مهمی برخوردار بود.

خبر درگذشت وی از سوی «اینکی اسپرات» کمپانی نشر کتاب الکترونیک که وی با دو تن از همکارانش در سال ۲۰۱۳ تاسیس کرده بود، منتشر شد.

کول بیش از ۷۰ کتاب کودک خلق کرد. «دکتر داگ» از مشهورترین کتاب‌های اوست که اقتباسی تلویزیونی از آن انجام شد و در قالب یک سریال کارتونی روی آنتن رفت. او سال ۱۹۸۶ برنده مدال کیت گرینوی شد که به بهترین تصویرگر سال اهدا می‌شود.

وی از برنامه سازان بی‌بی‌سی برای برنامه‌های کودک بود و سال ۲۰۱۵ برای تصویرگری هفتادمین سال انتشار کتاب کلاسیک انید بلایتون یعنی «پنج مشهور در جزیر گنج» انتخاب شده بود.    

کول در کالج هنر کانتربوری تحصیل کرد و با نشان درجه یک فارغ‌التحصیل شد. او جوایز متعددی دریافت کرده بود که جایزه کورت ماسکلر برای «قطره مرده» از جمله آنها بود.