منابع خبری کره شمالی از تاکید دوباره پیونگ یانگ بر اتخاذ سیاست خارجی مستقل با بهره گیری از قدرت اتمی، به دلیل ایجاد تغییرات پیچیده پس از آغاز به کار دولت ترامپ در جهان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه حزب کارگر«رودونگ سینمون» در کره شمالی گزارش داد: با توجه به شرایط بین المللی پیچیده ای که با آغاز به کار دولت ترامپ به وجود آمده است، پیونگ یانگ بر اتخاذ سیاست مستقل خارجی پیشین خود بر پایه بهره برداری از قدرت اتمی، دوباره مصمم خواهد بود.

در این گزارش آمده است: سیاست غیر قابل تغییر ما، حفاظت از صلح جهانی و شبه جزیره کره شمالی، با تقویت نیروی دفاع از خود و عملیات های پیش گیرانه و با تمرکز بر قدرت هسته ای است.

این روزنامه ضمن متهم کردن و جنگ افروزانه خواندن رزمایشهای مشترک آمریکا با کره جنوبی در شبه جزیره، افزود: کره شمالی با به کار گیری سیاستی مستقل، صلح طلبانه و دوستانه، برای ایجاد ثبات و صلح در جهان، با سازمان غیر متعهد ها و دولتهای در حال پیشرفت، همکاری کرده است.

لازم به ذکر است که در سال گذشته با اعمال فشار آمریکا بر شورای امنیت سازمان ملل، این سازمان آزمایشهای متعدد کره شمالی را محکوم و اقدام به صدور چند قطعنامه برای تحریم این کشور کرد.