زنجان-مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: پیش بینی می شود امسال در مجموع بیش از ۱۳۷۰۰دقیقه برنامه با موضوع دهه فجر تولید و پخش شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیمای مرکز زنجان، مرتضی صفری افزود: صدا وسیمای مرکز زنجان همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر و ایام تجلی آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی، ویژه برنامه‌های متنوعی را تهیه و تدارک دیده است تا همپای خاطرات تلخ  قیام پرشور مردم ایران به رهبری امام راحل (ره) لحظات شیرینی را برای مخاطبان رقم بزند.

وی ادامه داد: «انقلاب نغمه سی» برنامه‌ای است که هر روز از ساعت ۱۸به مدت ۶۰ دقیقه در آیتم‌هایی مانند برنامه‌های مردمی دهه فجر، آیین‌های افتتاح پروژه‌های عمرانی و خدماتی، سرود، پیام‌های مردمی و گزارش از شهرهای مختلف این جشن‌ها را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین در این ایام «ویژه برنامه یوم‌الله ۲۲ بهمن» همزمان با راهپیمایی پرشور مردم استان از ساعت ۸ صبح ضمن برقراری ارتباط با گزارشگران مستقر در مسیرهای راهپیمایی زنجان و شهرستان‌ها حال و هوای این مناسبت ملی را با پخش سرودهای خاطره انگیز سال۵۷ در اذهان شنوندگان زنده خواهد کرد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه در این ایام «مستند انقلاب زنجان» با روایت انقلابیون سال۵۷ هر روز از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به مدت ۳۰ دقیقه به بازنمایی شرایط و وقایع آن دوران می‌پردازد، گفت: «دست آورد» نیز عنوان برنامه‌ای است که از ساعت  ۹ صبح به مدت ۴۵ دقیقه با حضور مدیران ارشد استانی پیشرفت‌ها و توسعه زیرساخت‌های استان را تبیین می‌کند.

صفری همچنین از پخش رادیو انقلاب در ایام‌الله دهه فجر خبر داد و گفت: «رادیو انقلاب » از ساعت ۲۰ تا ۲۱ هر شب جنگ انقلاب را در ۸ شهرستان استان پوشش خواهد داد.

وی همچنین از پخش برنامه برنامه «هفت کوچه » نیز از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۰ صبح با اجرای مشترک شبکه سراسری فرهنگ خبر داد و گفت: این برنامه حال و هوای استان را در دهه فجر در قالب آیتم‌های مختلف بیان می‌کند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان تصریح کرد: همچنین نمایش‌های هفتگی از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه با موضوع خاطرات روزهای انقلاب هر روز به مدت ۳۰ دقیقه از شبکه استانی صدا پخش خواهد شد.

صفری با بیان اینکه سایر برنامه‌های روتین هم به فراخور موضوع آیتم‌هایی را با عناوین مرتبط با دهه فجر پخش می‌شود، تصریح کرد: مجموع این برنامه‌ها در کنار تامین و پخش صدا به مدت ۴ هزار و ۴۶۰ دقیقه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه معاونت سیما هم در این ایام با ویژه برنامه‌هایی مانند «طلوع ۳۹ »که هر شب به صورت زنده از ساعت ۲۲ به مدت ۶۰ دقیقه پخش خواهد شد، همراه مردم زنجان خواهد بود، اضافه کرد: این برنامه در قالب آیتم‌هایی مانند سرود، مسابقه، یادی از آن روزها و بیان خدمات نظام از زبان مسؤولان و ...پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان ادامه داد: برنامه «جشن انقلاب» در شهرستان‌ها نیز که هر روز از ساعت ۱۸ برنامه‌های مردمی دهه فجر و افتتاح یا آغاز ساخت طرح‌های عمرانی را در شهرستان‌های استان پوشش می‌دهد.

صفری  تصریح کرد: همچنین ویژه برنامه «حماسه حضور » که از ساعت ۸ صبح روز  ۲۲ بهمن ماه با استقرار واحد سیار تلویزیونی صحنه‌های حضور پرشور مردم را در راهپیمایی این روز به همراه پیام دعوت مسؤولان و موسیقی حماسی و تصاویری از ورود حضرت امام خمینی (ره) و شادی مردم در ۲۲ بهمن۵۷ که از استودیو برنامه پخش خواهد شد.

صفری ادامه داد: مجموعه طنز   «یاشا»مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: معاونت اطلاعات و اخبار مرکز هم ۷۵۰ دقیقه برنامه در قالب ۲۰ خبر مکتوب و ۳۵ خبر ارسالی به سازمان، ۱۵۰خبر رادیو تلویزیون استانی، ۲ مورد تفسیر تلویزیونی، ۳۰ مورد برنامه‌های خبری رادیو تلویزیونی و ۶ برنامه گفتگوی زنده با مسؤولان، حال و هوای استان را در دهه فجر امسال در بخش‌های خبری و ارتباط های زنده با شبکه های سراسری منعکس خواهد کرد.

صفری  گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ دقیقه برنامه با موضوع دهه فجر تولید سیمای مرکز زنجان که با موضوع بیان خدمات نظام اسلامی در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته و اهمیت سوادآموزی و پرداخت به امور عام‌المنفعه هر شب از ساعت ۲۱ به مدت ۶۰ دقیقه همراه بینندگان شبکه اشراق خواهد بود.

وی ادامه داد: در این ایام سایر برنامه‌های روتین سیمای ورزش، عطر آدینه، نسل جوان و بیزیم ایللر نیز با حال و هوای ایام‌الله دهه فجر در کنار تامین و پخش سیما مجموعا به مدت ۸ هزار و ۵۰۰  دقیقه شادی بخش جشن انقلاب خواهد بود.لید و پخش شود.