قزوین- استاندار قزوین گفت: به منظور حمایت از صنایع کوچک و متوسط همه مدیران صنعتی در قزوین به شرط داشتن بازار فروش محصولات خود و نیز توانایی تامین وثیقه در کمتر از یک هفته تسهیلات می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی یکشنبه در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی توانمندی های صنایع کوچک استان قزوین گفت: برگزاری نمایشگاه گروه کالایی همگن و منظم توصیه می شود تا با ارائه نمایشگاههایی در حوزه صنعت بتوانیم توانمندی های صنعتی را معرفی کنیم.

وی افزود: برپایی نمایشگاههای تخصصی صنعتی مانند آنچه امروز در قزوین گشایش یافت نشان دهنده پویایی و نشاط و زنده بودن تولید و فعال بودن کارخانه هاست و مردم نیز با دیدن این رویداد به رونق اقتصادی امیدوارتر می شوند.

تولیدات صنایع کوچک به خارج صادر شود

استاندار قزوین اظهارداشت: صنایع کوچک استان ما توانمندی زیادی دارند و تاکید داریم این واحدهاتولیدات خود را با بازارهای فرامرزی صادر کنند و فقط نگاه فروش در داخل را نداشته باشند.

همتی یادآورشد: شما تولیدکنندگان صنایع کوچک باید خود را برای رقابت و حضور در بازارهای بین المللی آماده کنید و مطمئن باشید قادرید در این عرصه نیز موفق شوید و این حضور دور از دسترس نیست.

وی بیان کرد: برپایی نمایشگاه می تواند به فروش محلی کمک کرده و مردم را با تولید داخلی بیشتر آشنا کند.

تکمیل زنجیره های تولید جدی گرفته شود

استاندار اضافه کرد:در مسیر اقتصاد مقاومتی باید تکمیل زنجیره های تولید در قالب شرکت های کوچک و متوسط جدی گرفته شود و ما نیز در این مسیر حمایت لازم را انجام می دهیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه شرکت های دانش بنیان که از دل دانشگاه خارج شده اند بخوبی شکل گرفته اند و با ایده های نو توانسته اند به صنعت ما کمک کنند و ما نیز باید این ارتباط را تقویت کنیم.

همتی گفت: برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط و واحدهایی که تعطیل شده اند تسهیلات بهین یاب را تزریق می کنیم و همه متقاضیان می توانند از این بسته های حمایتی استفاده کنند.

تسهیلات به واحدهایی که بازار فروش دارند داده می شود

استاندار اضافه کرد: در حمایت از چرخه تولید به همه واحدهایی که تولیدات آنها بازار فروش داشته باشد و صاحبان آنها توانایی تامین وثیقه داشته باشند تسهیلات در کمتر از یک هفته پرداخت می شود.

وی گفت: با برنامه دولت و در حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات نداریم و کمک می کنیم تا رونق تولید تسریع شود.