کرمانشاه- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه میزان خسارت وارده به شبکه برق استان طی بارش اخیر را حدود۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد و از افتتاح ۴۱ پروژه توزیع برق طی دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیمراد مرادی مجد امروز پنج شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: به برکت این انقلاب، پیشرفت های زیادی در حوزه برق نیز اتفاق افتاده است.

وی از افتتاح ۴۱ پروژه در حوزه توزیع برق استان با اعتباری بالغ بر ۲۷۸میلیارد ریال طی دهه فجر خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: توسعه شبکه توزیع برق از جمله پروژه های افتتاحی طی این دهه است که در قالب ۱۹ پروژه از ۴۱ پروژه مذکور تعریف شده و با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در شهرستان های مختلف چون اسلام آباد غرب، کرمانشاه، بیستون و... به بهره برداری می رسد.

وی هم چنین از افتتاح پروژه های روشنایی معابر در شهرستان های سنقر و کرمانشاه با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان در قالب پروژه‌های مذکور خبر داد.

مرادی مجد گفت: هم چنین پروژه هایی در حوزه اصلاح و بهینه سازی شبکه برق استان با اعتباری بالغ بر ۱۸.۵ میلیارد تومان تعریف شده که در قالب ۱۷ پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

برق رسانی به ۸ روستای استان طی دهه فجر

وی برق رسانی به روستاهای بدون برق استان را از دیگر پروژه های افتتاحی طی دهه فجر برشمرد و گفت: در این راستا ۴ روستا در شهرستان ثلاث باباجانی با اعتباری بالغ بر ۳۲۵ میلیون تومان و ۴ روستا نیز در شهرهای ماهیدشت و کرمانشاه با اعتباری بالغ بر ۴۹۸ میلیارد تومان برق دار می شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه مجموع اعتبار هزینه شده برای برق رسانی به روستاهای مذکور را بیش از ۸۲۵ میلیون تومان عنوان کرد.

وی هم چنین از افتتاح پروژه برق رسانی به مسکن مهر ۸۰۰ واحدی جوانرود با اعتباری بالغ بر ۵۷۷ میلیون تومان طی دهه فجر خبر داد.

برق ۵۰ درصد استان در اثر بارش برف قطع شده بود

مرادی مجد اشاره ای نیز به خسارات وارده به شبکه برق استان در اثر بارش های برف سنگین اخیر داشت و گفت: در اثر این بارش ها و یخ زدگی رخ داده، بیش از ۵۰ درصد برق استان دچار قطعی شد.

وی افزود: این مشکل بلافاصله در دستور کار نیروهای ما قرار گرفت اما با توجه به اینکه از ۳۲ پست فوق توزیع در استان ۲۰ پست قطع شده بود، قادر به عیب یابی شبکه نیز نبودیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه تصریح کرد: با تلاش همکاران ما در شرکت توزیع برق استان و پس از بازگشت ۲۰ پست فوق توزیع به شبکه کار عیب یابی شبکه توزیع آغاز شد.

وی خاطر نشان کرد: در اثر بارش های فوق علاوه بر ۵۹۰ روستای دچار قطعی برق ۶۰ درصد شهر کرمانشاه نیز در ساعات اولیه قطع شده بود.

حدود ۱۲ میلیارد تومان خسارت به شبکه برق استان وارد شد

مرادی مجد گفت: با تلاش همکاران ما و هم چنین ۲۵ شرکت پیمانکار - که بعضا خودجوش به کمک ما آمدند- توانستیم ۵۹۰ روستای خاموش را به ۶ روستا در روز سه شنبه برسانیم و خوشبختانه ۶ روستای مذکور نیز تا  روز چهارشنبه به شبکه برق متصل شد.

وی رفع  این بحران  را با توجه به بارش سنگین و وضعیت جوی استان مرهون تلاش های شبانه روزی نیروهای توزیع برق و هم چنین شرکت های پیمانکار مذکور دانست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه میزان خسارت وارده به شبکه برق استان طی اتفاق مذکور را حدود ۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد.